جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
یک بار برای همیشه به ظلم صنعت نفت در حق استان بوشهر پایان دهید
بوشهر- نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: یک بار برای همیشه به ظلم پایان‌ناپذیر صنعت نفت در حق استان بوشهر پایان دهید.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی جمعه‌شب در نشست شورای اداری استان بوشهر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: طی هفته‌های اخیر درگیر تأمین کانکس برای یک مدرسه بوده‌ایم که کلاس‌هایش هنوز تشکیل نشده است.

وی اضافه کرد: در این مدرسه به خاطر نبود کانکس تاکنون کلاس درس تشکیل نشده است. رئیس آموزش و پرورش هم می‌گفت کانکس برای مدرسه دیگر می‌خواهیم. مدیر مدرسه هم نمی‌گفت برای ما مدرسه بسازید چون ناامید بودند. این سرنوشت استان ثروتمند بوشهر است. نه فقط در این مورد، بلکه در بخش‌های مختلف این مسائل را شاهد هستیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بوشهر ثروتمندترین استان کشور است و با این همه ظرفیت محرومیت‌های فراوانی دارد و حتی یک کانکس هم برای کلاس درس ندارند.

استخدام غیربومی‌ها در صنایع نفت و گاز ممنوع شود

وی تاکید کرد: انتظار داریم یک بار برای همیشه به ظلم پایان‌ناپذیر صنعت نفت استان بوشهر پایان دهید. این صنعت آلودگی و مشکلات متعددی ایجاد کرده ولی ثمره آن برای مردم همان تقریباً هیچ بوده است.

رضایی با بیان اینکه تاکنون خدمات این صنایع به مردم نرسیده است، تصریح کرد: اگر راهی و فرودگاهی ساخته‌اند برای خودشان بوده است و اگر می‌خواستند برای مردم استان بوشهر کاری کنند، برای ما بیمارستان می‌ساختند.

وی افزود: از رئیس جمهور می‌خواهیم که دستور دهید استخدام غیربومی‌ها در صنایع نفت و گاز ممنوع شود. مدیریت‌های نفت و گاز در این استان بومی شود و این شرکت‌های نفتی و گازی ملزم به مسئولیت اجتماعی شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این صنایع مأمور به محرومیت‌زدایی در استان بوشهر شوند و به مردم کنند. انتظار می‌رود هر دو یا سه پتروشیمی به عنوان معین یک شهرستان تعیین شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم اینها را می‌بینند و نسبت به سهیم نبودن بوشهری‌ها در مدیریت‌ها شاکی می‌شوند و احساس می‌کنند که چون سهمی در مدیریت‌ها نداریم نمی‌توانیم ابتدایی‌ترین حق خود را بگیرند.

جلوی تصمیمات غیرکارشناسی را بگیرید

رضایی با بیان اینکه انتظار می‌رود جلوی تصمیمات غیرکارشناسی را بگیرند. با کار غیرکارشناسی و با پول این مردم در بی‌آب‌ترین نقاط کشور صنایع آب‌بر را بردند و این یعنی کار غیرکارشناسی. اینها مصداق ظلم است و جلوی اینها را بگیرند.

وی تاکید کرد: چرا باید مردم در استان ساحلی بوشهر در بی‌آبی بسوزند و در روزهای متوالی یک قطره آب وارد خانه آنها نشوند ولی آب را با هزاران میلیارد تومان به مرکز کشور می‌برند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از شما انتظار داریم که این مسائل و مشکلات را حل کنید. این مردم که نه فقط مردانشان بلکه زنانشان در لرزه و گیسکان مقابل بیگانگان ایستادند حقشان بیش از این اینها است.

وی ادامه داد: بی‌آبی و بیکاری از مشکلات اساسی در شهرستان دشتستان است. مردم طی این سال‌ها زجر کشیدند و انتظار داریم کاری کنید که سال آینده این مشکلات تکرار نشود.

رضایی راه آهن، تحول نخیلات، احداث و توسعه بیمارستان‌ها، تکمیل سد، ساماندهی نخیلات و خرید تضمینی خرما و تکمیل راه‌ها را از اولویت‌های دشتستان عنوان کرد.

کد خبر 34390
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار