جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
بوشهری‌ها از ثروت تولید شده در استان بی‌بهره هستند
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بوشهری‌ها از ثروت تولید شده در استان بی‌بهره هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری جمعه‌شب در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: ارتباط دو سویه مردم با دولت و دولت با مردم نشانگر مدیریت عقلانی و جهادی و انقلابی دولت است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر دارای پیشینه پنج هزار ساله و دارای تاریخ پرشکوه فرهنگ دینی و روحیه و رویه حفظ هویت ملی و دینی و مقابله جدی در همه عرصه‌ها با تجاوز بیگانگان و استعمارگران است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: انگلیس چهار بار به استان بوشهر حمله کرد و علمای دینی حکم جهاد دادند و سرداران و سربازان به مقاومت پرداختند و یک وجب از این خاک را ندادند. تنها اثر بیگانگان در استان بوشهر گورستان مرگ و ننگ انگلیسی‌ها است.

وی تاکید کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت فوق‌العاده سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف از جمله در عرصه اقتصاد کرانه‌ای، تجارت الکترونیک و تولید محصولات دانش‌بنیان و عرصه‌های مختلف صنایع زودبازده و سنگین است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: استان بوشهر از منظر نگاه ظرفیت آمایشی دارای همه آیتم‌های توسعه و پیشرفت است. اقتصاد سوم ایران را دارد و در تولید ناخالص ملی و تولید درآمد سرانه سرآمد است ولی با این وجود و خدمت به کشور مردمان استان بوشهر از تولید ثروت به شکل مناسب بهره‌مند نیستند.

وی تاکید کرد: وقتی که محاسبه اقتصادی می‌شود می‌بینیم که همه مراکزی که از استان بوشهر برخوردار می‌شوند در کسب ثروت فوق‌العاده پیشرفت می‌کنند ولی مردم استان بوشهر یا متوقف شده‌اند و یا دچار سقوط درآمد سرانه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: ۲۰ درصد مردم استان بوشهر زیر پوشش نهادهای حمایتی رسمی هستند. استانی با این تاریخ و با این موقعیت و تولید ثروت ملی دچار فقر ملی و استانی است.

وی افزود: فقر در همه ساختارهای خانواده‌ها پیچیده شده است؛ این یک تهدید است. مؤلفه قدرت یک نظام مردم هستند و می‌طلبد که در رابطه با تولید ثروت از پتروشیمی‌ها، نفت و گاز نگاه ویژه‌ای به استان بوشهر شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: پتروشیمی‌ها ۱۰ میلیارد دلار سود سالانه دارند. به غیر از حق آلایندگی و ارزش افزوده، پنج درصد از سود سالانه پتروشیمی‌ها و نفت و گاز به مردم استان بوشهر اختصاص داده شود که بتواند جبران این مشکلات را کند.

وی تصریح کرد: راه‌آهن بوشهر نیاز دارد که اعتبارات آن تأمین شود و در صورتی که تأمین نشود مثل قبل متوقف خواهد بود.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: این استان با این همه ظرفیت اشتغال، قریب به ۱۳ درصد بیکاری به صورت رسمی و ۲۰ درصد غیررسمی جوانان بیکار با تحصیلات عالیه دارد و این شایسته استان بوشهر نیست.

وی اضافه کرد: آب استان بوشهر یک بحران تاریخی است. ۴۸۵ هزار مترمکعب آب را نیاز داریم و الان ۲۸۰ هزار مترمکعب تأمین می‌شود. آب‌شیرین‌کن‌ها توان تأمین آن را دارند.

کد خبر 34398
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار