پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
هیچ بانکی حق ندارد برای مطالبه طلب خود یک واحد تولیدی را تعطیل کند
رئیس جمهور با بیان اینکه استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیر باید جایگاه بالاتری در مسیر پیشرفت کشور می‌داشت، گفت: همه برای تغییر وضع موجود به وضع مطلوب اتفاق نظر داریم و این اقدام نیازمند داشتن یک گزارش شناخت از ظرفیت کنونی استان و تلاش و کوشش برای حل مشکلات با مدیریت جهادی است.

به گزارش ایسنا،‌ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان بوشهر، با بیان اینکه در کنار برنامه و بودجه و امکانات، نقش محوری در ایجاد تحول را یک مدیر تحول‌گرا ایفا می‌کند، از تحول شناختی، تحول نهادی و تحول در فرایندها به عنوان گام های اساسی در تحول نام برد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مدیران در ایجاد تحول و بهبود وضع موجود نقش مهم و محوری دارند، گفت: اگر مرد میدان «ما می‌توانیم» باشیم، می‌توان بر مشکلات غلبه کرد و وضع موجود را به نفع مردم تغییر داد.

رئیسی حرکت به سمت وضع مطلوب را نیازمند مقدماتی دانست و گفت: نخستین اقدام در مسیر ایجاد تحول، برخورداری از شناخت و نگرش صحیح است و در کنار آن نیازمند تحول در نهاد و مجموعه تحت مدیریت و اصلاح فرایندها هستیم.

رئیس جمهور افزود: جریان تحول‌خواهی در شرایط عادی اداری و با بروکراسی موجود اتفاق نمی‌افتد و باید نظام اداری کشور کارآمد شود.

رئیسی ادامه داد: با اینکه در صنایع هسته‌ای بالاترین سطح تهدید و تحریم را داریم، اما بیشترین موفقیت‌ها در این عرصه‌ به دست ‌آمده که به دلیل وجود انگیزه تحولی بوده و قطعا می‌توان در همه حوزه‌ها با چنین انگیزه و روحیه‌ای به پیشرفت‌ و موفقیت‌های چشمگیر دست یافت.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیازهای استان بوشهر گفت: تامین آب برای استان ضرورت دارد و این کار با توجه به ظرفیت‌های موجود از جمله راه‌اندازی آب شیرین‌کن‌ها و آب تامین شده از طریق نیروگاه هسته‌ای بوشهر امکان‌پذیر است و لازم است به سرعت اقدامات لازم در این زمینه انجام و مشکل مردم استان برطرف گردد.

رئیس جمهور همچنین بر تلاش برای رفع مشکلات مردم جزیره خارک و ساماندهی وضع تَه لنجی‌ها تاکید کرد و گفت: استاندار وظیفه دارد در ۱۰ روز آینده طی جلساتی با مسئولان مربوطه، مسئله تَه لنجی را به طور کامل بررسی کند تا با ساماندهی آن، شرایط بلاتکلیفی موجود از بین برود.

ر این جلسه وزیران اقتصاد، نیرو، راه و شهرسازی، نفت، کشاورزی و معاون امور زنان و خانواده گزارشی از مسائل و مشکلات شهرستان‌های مختلف استان بوشهر که از آن بازدید کردند، ارائه دادند.

انتهای پیام

کد خبر 34408
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار