پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز و تقویت دین‌داری استفاده شود
بوشهر- نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز و تقویت دین‌داری استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح شنبه در همایش نماز در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: نماز اولین واجب دینی است که خداوند بر امت اسلامی فرض کرده است.

وی اضافه کرد: نخستین آموزه‌های پیامبر اسلام هنگامی که فردی اسلام می‌آورد، آموزش نماز بود و بر این اساس باید از کودکی و طفولیت به فرزندان خود نماز را آموزش دهید.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آموزش نماز باید با محبت، نوازش و مهربانی باشد و در قدم اول نیز باید خود مقید به انجام صحیح و پایبندی به نماز داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه محبت خداوند اگر دل فردی قرار داده شود اطاعت خداوند را نیز در پی دارد افزود: محبوب ترین اعمال در نزد خداوند نماز است و طبق آیات و روایات اولین چیزی که در آخرت مورد توجه قرار می‌گیرد نماز است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بهترین راه رسیدن به کمال نماز است و انسان در پرتو نماز حالت عروج پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مهمترین وسیله غفلت‌زدایی از یاد خداوند است، تصریح کرد: نماز وسیله تقرب به پروردگار و ایجاد آرامش است.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید؛ باید کانال‌هایی در این فضا ایجاد کرده و پیام‌های معنوی، دین‌داری، نماز و… ارسال شود چراکه این کار می‌تواند مصونیت بخشی ایجاد کند.

همایش نماز با حضور مقامات کشوری و لشکری، نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر، ائمه جماعات اهل سنت و کارکنان منطقه دوم ندسا برگزار شد.

کد خبر 34443
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار