پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
نیمی از بافندگان فرش در دشتستان بیمه هستند
بوشهر- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان از فعال بودن هزار و ۴۰۰ بافنده فرش در این شهرستان خبر داد و گفت: ۷۳۰ نفر از این بافندگان بیمه هستند.

شهسوار قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان دشتستان در حوزه تولید فرش دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و تعداد فعالان حوزه فرش در این شهرستان در حال افزایش است.

وی با اشاره به جمعیت قابل توجه بافندگان فرش در شهرستان دشتستان بیان کرد: با وجود فعالیت بانوان در هنر بافندگی فرش در دشتستان علاوه بر کمک به درآمد باعث اشتغال زایی در خانوارها و فراهم نمودن زمینه حمایت از قشر بانوان را فراهم کرده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار بافنده فرش در شهرستان حضور دارند اضافه کرد: از این تعداد بافنده فرش در شهرستان دشتستان هزار و ۴۰۰ بافنده آن فعال هستند.

قائدی از تولید ۶۰۰ متر مربع فرش توسط بافندگان این شهرستان در شش ماهه سال جاری خبر داد و گفت: همواره با تأمین مواد اولیه توسط اتحادیه و ارائه تسهیلات سعی در برطرف کردن مشکلات این قشر خواهیم کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان در خصوص آمار بافندگان فرش بیمه شده گفت: ۳۳۰ نفر از بافندگان فرش بیمه تأمین اجتماعی و ۴۰۰ نفر بیمه روستایی هستند.

کد خبر 34490
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار