جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
حجم بالای نیروی انسانی از چالش‌های جدی شورای شهر بوشهر است
بوشهر- رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: حجم بالای نیروی انسانی از چالش‌های جدی شورای شهر بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پورکبگانی صبح یکشنبه در دیدار اعضای شورای شهر بوشهر با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مسائل فرهنگی را به صورت ویژه دنبال دنبال می‌کنیم و در بودجه سال آینده اعتبارات خوبی به این منظور اختصاص می‌یابد.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را از اولویت‌های شورای شهر بوشهر دانست و ادامه داد: با پیگیری مستمر و تلاش شبانه روزی دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ویژه پروژه‌های شاخصی که شهروندان را عذاب می‌داد هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر بیان کرد: با پیگیری صورت گرفته پیمانکار جدید تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی انتخاب شد و همچنین پیمانکار فاز یک گذر سرتل به نیروگاه انتخاب و تجهیز کارگاه صورت گرفته است.

کاهش ترافیک شهری

وی اضافه کرد: در آرامستان بوشهر مشکل آب و برق آن حل شده و عملیات آسفالت جاده دسترسی به آن به زودی انجام و دو جاده دسترسی دیگر به آرامستان نیز عملیاتی می‌شود.

پورکبگانی ادامه داد: در راستای کاهش ترافیک شهری دو پارکینگ طبقاتی در خیابان امام خمینی و گاراژ دریابگرد از محل اعتبارات حذف پارکینگ و مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی احداث می‌شود.

وی بیان کرد: در زمان ورود به شورا با چالش‌ها و فرصت‌های مواجه شدیم که یکی از فرصت‌ها دو هزار میلیارد تومان اموال غیر منقول شهرداری است که می‌تواند ظرفیت خوبی برای توسعه شهر باشد.

رئیس شورای شهر بوشهر افزود: از جمله چالش‌های ما اموال منقول و نیروی انسانی است؛ در حالی که شهرداری درجه ۱۰ هستیم و باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ نیرو طبق چارت داشته باشیم اما با دو هزار نیرو مواجه هستیم که خیلی از آنها کارایی و تخصص لازم ندارند.

وی تاکید کرد: از این رو آموزش نیروهای شهرداری در همه زمینه‌ها ضروری است که امیدواریم بزودی این امر با حضور اساتید حوزه‌های علمی و اخلاق صورت گیرد.

چالش جدی در بودجه

پورکبگانی خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ با چالش جدی مواجه هستیم زیرا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان وام ۱۸ درصد دیده شده که با توجه به تجربه شهرداری در اخذ وام، اعضای شورا مخالف این امر هستند.

وی با تاکید بر استفاده از درآمدهای پایدار در شهرداری گفت: کارخانه آسفالت شهرداری یک ظرفیت بسیار خوب است که سال‌ها بلا استفاده مانده و با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان این کارخانه می‌تواند فعال و آسفالت مورد نیاز شهرداری را تأمین کرده و حتی درآمدزایی داشته باشد.

رئیس شورای شهر بوشهر تصریح کرد: زمین این کارخانه ۶۰ هکتار بوده که فقط شش هکتار آن باقی مانده که در مذاکره با اداره کل راه و شهرسازی مقرر شد ۵۰ هکتار زمین روبروی منطقه ویژه به شهرداری اختصاص داده شود.

کد خبر 34491
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار