شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
برداشت میگو در استان بوشهر تسریع شود
بوشهر- معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به تغییرات دمایی و روند کاهشی آن توصیه می‌شود که برداشت میگو در استان تسریع شود.

صغری اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه پرورش آبزیان است و بخش قابل توجهی از تولید میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۳ هزار تن میگو در استان بوشهر تولید شده بود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید میگوی پرورشی استان به ۳۰ هزار تن برسد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: طی سال جاری تاکنون ۱۱ هزار تن میگو تولید شده است و برداشت میگوی پرورشی در استان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به انتقال میگوی پرورشی تولید شده به مراکز فرآوری استان اضافه کرد: عملیات بسته بندی و فرآوری بر روی میگوهای برداشت شده انجام شده است.

اشرف به تغییرات دمایی و روند کاهشی دما اشاره کرد و ادامه داد: توصیه می‌شود میگوهایی که به سایز بازاری رسیده را هر چه سریع‌تر برداشت کنند تا روند ترافیک کاری در مراکز عمل آوری حادث نشود و فرآوری بهتر انجام شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت فرآوری هزار تن در روز در استان بوشهر جای نگرانی برای کمبود فضا وجود ندارد و به زودی مراکزی که اورهال شده نیز وارد چرخه شده و محصولات را تحویل می‌گیرند.

کد خبر 34505
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار