چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
نیروی دریایی سپاه با اقتدار از خلیج فارس صیانت و حفاظت می‌کند
بوشهر- فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه با اقتدار از خلیج فارس صیانت و حفاظت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رمضان زیراهی صبح یکشنبه در آئین گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد شهدای خلیج فارس اظهار داشت: استان بوشهر سرزمین مقاومت و ایستادگی در مقابل بیگانگان است و شهدای بزرگی را در این زمینه تقدیم کرده است.

وی با اشاره به رشادت شهدای خلیج فارس در مقابله مستقیم با آمریکایی‌ها اضافه کرد: در نبرد مستقیم سردار شهید نادری و هم‌رزمانش با نیروهای آمریکایی در خلیج فارس هیمنه پوشالی استکبار جهانی را در این منطقه شکستند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تصریح کرد: شهدای خلیج فارس امروز باعث اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان شده‌اند.

وی با بیان اینکه نقشه‌های دشمن برای تضعیف و ضربه زدن به این کشور کارساز نیست خاطرنشان کرد: بر اساس تجربه، باید قوی باشیم و روز به روز پیشرفت کنیم چراکه در غیر این صورت دشمن دستاوردهای ما را نابود می‌کند.

سردار زیراهی با اشاره به اینکه دشمن به اقتدار و توان ایران اسلامی واقف است، تصریح کرد: اقتدار ما باعث شده تا دشمن در محاسبه‌های خود جمهوری اسلامی را به عنوان یک قدرت قلمداد کند.

وی با اشاره به افزایش توان نظامی کشور با تولید انواع شناورهای موشک انداز در بردهای مختلف و انواع و اقسام موشک‌ها افزود: ایران اسلامی بنای جنگ با هیچ کشوری را ندارد، اما این قدرت را دارد در صورت تجاوز هر قدرتی به مرزهای این کشور با توان بالا در مقابل آنان قرار گیرد و پاسخ کوبنده‌ای به آن‌ها بدهد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه با اقتدار از خلیج فارس صیانت و حفاظت می‌کند و امنیت مطلوبی در این آبراه استراتژیک حاکم است.

مراسم یادواره شهدای خلیج فارس در جوار گلزار شهدای روستای بحیری برگزار شد.

۱۶ مهر ۶۶ در حالی که تقابل ایران و آمریکا در جنگ تحمیلی از حالت یک رویارویی واسطه‌ای و نیابتی با رژیم صدام به یک رویارویی مستقیم و بی واسطه تبدیل و عرصه جنگ به خلیج فارس کشیده شده بود، ناوگروه ۹ نفره ذوالفقار به فرماندهی شهید نادر مهدوی و هم‌رزمانش از منطقه دوم نیروی دریایی سپاه برای مقابله با نیروهای متجاوز آمریکایی به جزیره فارسی اعزام شدند.

نبرد رویاروی قایق‌های تندرو ایران با ناوگان دریایی آمریکا در نزدیکی جزیره فارسی که به انهدام یک بالگرد آمریکایی و وارد شدن خسارت به ناوگان آمریکا منجر شد، از برگ‌های زرین تاریخ ایران است.

این نبرد رویاروی با شهادت شهید مهدوی و همه هم‌رزمانش یادگار ماندگار تاریخ دفاع مقدس شد.

شهید مهدوی همراه با سرداران شهید غلامحسین توسلی، بیژن گرد، نصرالله شفیعی، آبسالانی، محمّدیها، مجید مبارکی در نبرد رویاروی با نیروهای تروریست آمریکا در خلیج فارس به شهادت رسیدند.

کد خبر 34506
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار