جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
افزایش ۳ برابری سرانه مرسولات پستی بوشهر
ایسنا/بوشهر مدیرکل پست استان بوشهر گفت: سرانه مرسولات پستی از پارسال تا کنون در این استان از ۱.۷ مرسوله به ۵ مرسوله افزایش یافته است.

علی پارسیده به مناسبت روز جهانی پست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر ۱۵۰ سال پیش که پست فقط برای ارتباط بین ادارات و سازمان‌های دولتی و تنها ابزار ارتباطی بین دولت بود، امروز تجارت بدون استفاده از شبکه پستی محال است.

وی ادامه داد: اگر بهترین تکنولوژی و ابزارهای فناورانه را به‌کار گیریم‌ نمی‌توان کالایی را بدون پست به دست خریداری رساند. پست بستر امن و مورد اعتمادی از قدیم بوده و هست و خواهد ماند.

مدیرکل پست استان بوشهر تصریح کرد: پست امروز چابک‌تر، توسعه یافته‌تر و گسترده‌تر با به‌کارگیری ابزارهای هوشمند در قبول مرسولات، تجزیه، ره سپاری و توزیع در کنار کسب وکارهای نو و دولت‌ها به نحویی موثر ظاهر شده است که دیگر دنیایی بدون شبکه پست قابل تصور نیست.

پارسیده یادآور شد: فضای فیزیکی پست مرکزی بوشهر از پازسال تا کنون از ۱۲۰۰ مترمربع به ۴۰۰۰ مترمربع در سه بخش از فرایندهای پستی  تجزیه، توزیع و رهسپاری توسعه یافته است.

وی اضافه کرد: توسعه فضای الکترونیکی پست جهت ارائه به فعالان کسب و کارهای اینترنتی به دو بازار مجازی. فضای اختصاصی " روستا بازار Rustabazar.post.ir " سایت اختصاصی برای روستاییان عزیز استان که مایل به فروش تولیدات خود و  یا  تولیدات دیگران در فضای مجازی هستند و ارسال آن به کمک شبکه پست کشور.  توسعه بازار الکترونیک پست منجر به افزایش ۶۰ درصدی ترافیک خرید و فروش اینترنتی استان در سایت پست شده است.

مدیرکل پست استان بوشهر بیان کرد: توسعه خطوط پستی درون استان از ۴خط مبادله پستی به ۹ خط پستی و به تعداد مراکز شهرستان‌های استان که رشد ۱۲۵ درصدی را داشته است.

پارسیده اضافه کرد: توسعه خطوط پستی برون استانی از ۲ خط مبادله پستی به ۵ خط مبادله پستی که رشد ۱۵۰ درصدی را داشته است و همچنین توسعه واحدهای پستی استان از ۲۴۰ واحد پستی به ۳۰۰ واحد پستی که رشد ۱۲۵ درصدی را داشته است و منجر به دسترسی بیشتر مردم عزیز استان به خدمات پستی می‌شود.

وی عنوان کرد: رشد ترافیک ۶۵ درصدی مرسولات پستی صادره از استان و رشد ترافیک ۴۵ درصدی مرسولات وارده به استان بوشهر نشان از افزایش ارزش افزده در کسب وکارها به ویژه کسب  وکارهای الکترونیکی در استان و کشور با وجود رکورد اقتصادی دنیا بدلیل شرایط خاص دوران ویروس کرونا به کمک شبکه پستی بوده است.

مدیرکل پست استان بوشهر با اشاره به افزایش سرانه مرسولات پستی استان از ۱.۷ مرسوله به ۵ مرسوله، اظهار کرد: تبدیل ابزار حمل مرسولات پستی برون استانی از کیسه به ترولی‌های قابل حمل در کامیون‌های پستی که منجر به کاهش ۷۰ درصدی آسیب دیدگی در مرسولات پستی و افزایش رضایت مندی مردم شده است.

پارسیده خاطرنشان کرد: این‌ها و دیگر موارد توسعه یافته در شبکه پست می‌گوید دیگر تعطیلی برای پست و پستچی وجود ندارد و همه روز را می‌توان روز پست دانست، زیرا که خواهر و برادر گرامی پستی من این روزها تنها دغدغه سفره خود را ندارد بلکه تحقق سفره‌ی کسب وکارهای وابسته به پست نیز دغدغه اوست. روز جهانی پست را به همه کارکنان خدوم شبکه پستی و مردم و دولت تبریک عرض می‌کنم.                                                                  

انتهای پیام

کد خبر 34508
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار