جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
ترسیم افق توسعه ۱۱ بندر تجاری استان بوشهر/ توسعه راهبردی جزیره خارگ ماموریت جدید سازمان بنادر و دریانوردی

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مطالعه برنامه‌های توسعه‌ای برای بندر بوشهر و ۱۰ بندر تجاری دیگر این استان انجام شده است.

به گزارش خارگ آنلاین : محمدرضا اله یار عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: با توجه به ۹۳۷ کیلومتری مرز ساحلی استان بوشهر با خلیج فارس، ضرورت توسعه متوازن و پایدار این مناطق به شدت احساس می‌شود از این رو برنامه‌ریزی‌های مفصلی برای سواحل این استان در سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور پیش بینی و طرح ریزی شده است.

او افزود: پیرو طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور به عنوان یک سند بالا دستی، سازمان بنادر و دریانوردی موظف شد برای آوردن آن در مقیاس استانی اقدام کند که در این زمینه بعد از هرمزگان، دومین استانی که طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی آن تهیه شد، استان بوشهر بود که تمامی شهرستان‌های ساحلی را نیز شامل می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی این طرح تهیه برنامه بلند مدت برای استفاده از ظرفیت‌های دریا است که برای هر شهر برنامه اجرایی و نقشه عمل پیش بینی شده است.

اله یار عنوان کرد: این مطالعات نهایی شده است و در حال طی مسیر در شورای برنامه ریزی استان است که امید داریم هر چه سریع‌تر از سوی شورای برنامه ریزی استان ابلاغ و به عنوان یک سند بالادستی توسعه سواحل استان به‌کار گرفته شود.

او گفت: در این مطالعات، جنبه‌های مختلف زیست محیطی، پدیده‌های دریایی، ظرفیت‌های تجاری و بازرگانی، ظرفیت‌های گردشگری و مسافری دریایی و همچنین موضوعات مختلف با پدافند غیرعامل و سیاسی- امنیتی دیده شده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: برای توسعه بنادر اصلی و فرعی استان بوشهر، بندر بوشهر به‌عنوان بندر اصلی و ۱۰ بندر تجاری این استان به‌عنوان بندرهای فرعی در نظر گرفته شده‌ است که در قالب طرح جامع بنادر بازرگانی، طرح توسعه بندر بوشهر تا افق ۱۴۰۴ و بندرهای فرعی نیز به صورت توسعه ۱۵ ساله در سه گام ۵ ساله دیده شده است.

کد خبر 34549

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار