جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
سفر دولت به استان بوشهر دستاوردهای خوبی برای دشتستان داشت
بوشهر- نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی به سهم خوب این شهرستان از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت:‌ سفر دولت به استان بوشهر دستاوردهای خوبی برای دشتستان داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی در صفحه فضای مجازی خود گزارشی از سفر یک روزه دولت به استان بوشهر منتشر کرد که متن این گزارش به صورت زیر است.

استان بوشهر روز جمعه ۱۶ مهر میزبان رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت بود. این سفر برای استان اهمیت زیادی داشت چرا که همه منتظر تصمیمات دولت در این سفر بودیم تا گشایشی در زندگی و معیشت مردم ایجاد شود.

در جلسه بررسی روند راه آهن شیراز- بوشهر پیشنهاد کردم که از ظرفیت عظیم پتروشیمی‌های استان برای ساخت راه آهن که پیشرفت بسیار اندکی دارد، استفاده شود. آیت‌الله رئیسی استقبال کردند و دستور بررسی دادند.

موافقت رئیس جمهور با دو طرح

در حاشیه این برنامه به همراه دو تن از اعضای شورای اسلامی روستای دهرود بخش ارم دشتستان طی جلسه‌ای با ایشان در مورد خشکسالی منطقه، مهاجرت روستاییان و اهمیت سد دهرود صحبت کردیم. از آنجا که کار مطالعاتی سد انجام گرفته بود، آقای رئیس‌جمهور پس از بررسی، همان‌جا دستور ساخت سد را صادر کردند و مقرر شد که معاونت اجرایی ریاست جمهوری پیگیری کند.

بلافاصله راه ارتباطی نمازگاه- ارم- بوشکان را پیش کشیدم، از محرومیت بخش‌های ارم و بوشکان گفتم و توضیح دادم که در این مسیر صعب‌العبور به ازای هر کیلومتر یک نفر بر اثر تصادف کشته شده و با وجودی که امسال برای اولین بار دارای ردیف بودجه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شده و مطالعات آن نیز انجام گرفته، اما عملیات اجرایی آن آغاز نشده است. آقای رئیسی متأثر شدند و اظهار داشتند که این وضعیت در شأن مردم نیست و به وزیر راه و شهرسازی دستور دادند که کار ساخت جاده نمازگاه- ارم- بوشکان آغاز شود. آقای مهندس قاسمی هم قول دادند که اعتبار لازم را برای پروژه اختصاص دهند.

تمرکز وزارت جهاد کشاورزی بر دشتستان

بعد از ظهر در دشتستان میزبان وزیر جهاد کشاورزی بودیم. طبق برنامه‌ریزی اولیه قرار بود که ایشان از اکثر بخش‌های شهرستان بازدید کنند اما به علت محدودیت زمانی مقدور نشد. برای آقای دکتر ساداتی‌نژاد در مورد مشکلات دشتستان بویژه در حوزه کشاورزی توضیحات مفصلی دادم. مشکل آب که اولین و مهمترین مشکل است و در بخش‌های مختلف با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم تا فروش محصولات و کمبود صنایع بسته‌بندی و تبدیلی و نیز صادرات. ایشان هم قول پیگیری دادند و مقرر شد که وزارت جهاد تمرکز بیشتری بر دشتستان داشته باشد.

از آنجا که از رئیس‌جمهور تقاضای وقت اختصاصی برای طرح مشکلات استان و دشتستان را کرده بودم، به همراه ایشان راهی تهران شدم. در مسیر پروازی تا تهران فرصتی دست داد تا درباره مشکلات دشتستان به طور دقیق‌تر با رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت صحبت کنم.

ساخت بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان

با آقای رئیسی در مورد فقر و محرومیت دشتستان، اهمیت ساخت بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان، لزوم ساماندهی کشاورزی دشتستان و حل مسئله اشتغال، تعیین تکلیف سند زمین‌های مردم و برخی موارد دیگر صحبت کردم، ایشان هم علیرغم خستگی سفر استقبال کرده و قول پیگیری دادند.

همان‌جا از من خواستند که نامه‌ای در مورد بیمارستان بنویسم و به ایشان بدهم که بلافاصله نامه را که از قبل به اتفاق امام‌جمعه و فرماندار دشتستان آماده کرده بودیم، تقدیم کردم. از این سرعت عمل تعجب کردند! امروز که نامه رئیس دفتر رئیس‌جمهور در مورد دستور آیت‌الله رئیسی برای تسریع در ساخت بیمارستان را دیدم یاد قول شدید و عمل انقلابی ایشان افتادم.

بهبود وضعیت آب شرب و کشاورزی

در ادامه با وزیر نیرو در مورد وضعیت آب شرب و کشاورزی دشتستان و اهمیت سد دالکی صحبت کرده و از ایشان برای بازدید از سد دعوت کردم، استقبال کردند. دغدغه کشاورزان درباره آب‌بهای نخیلات و زمین‌های زراعی را منتقل کردم که اظهار همراهی کردند. بر اهمیت ساخت سد در چند منطقه دیگر دشتستان و نیز لزوم نوسازی شبکه آبرسانی تاکید کردم.

با وزیر نفت در مورد تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی و ایثارگران نفت و نیز مسئولیت اجتماعی نفت در برابر مردم استان و بی‌توجهی نفت نرگسی به مردم و همچنین حمایت از ورزش دشتستان صحبت کردم، استدلال‌های ما را قبول داشته و قول مساعدت دادند.

با وزیر راه در مورد پروژه‌های عقب‌مانده راه در دشتستان گفتگو کردم. به وزیر اقتصاد دغدغه مردم استان درباره ته‌لنجی را منتقل کردم، دولت نگاه واسعی دارد.

سفر دولت به استان بوشهر دستاوردهای خوبی برای دشتستان داشت؛ اختصاص بودجه ۳۶۰ میلیارد تومانی برای سد دالکی، ۲۵۵ میلیارد تومان برای برای تکمیل طرح آبیاری و زهکشی و اجرای طرح تحول نخیلات و نیز آبیاری نوین در بخش‌های سعدآباد، آبپخش و شبانکاره و همچنین دالکی و کلل و بسیاری طرح‌های دیگر در صورت تحقق موجب تحول در دشتستان خواهد شد.

دشتستان بالاترین سهم را داشت

مواردی همچون ساخت سد دهرود و جاده نمازگاه نیز به این فهرست اضافه می‌شود. گرچه به نظر می‌رسد که در این سفر توجه کافی به بخش بوشکان نشد اما با همراهی مسئولان اجرایی تلاش خواهیم کرد تا در آینده جبران شود.

در پایان تاکید می‌کنم که دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به استان حاصل تفکر جهادی و محرومیت‌زدایی دولت و البته تلاش بی‌وقفه مدیران اجرایی بوده است که الحمدلله دشتستان به تناسب موقعیت بالاترین سهم را داشته است.

از حالا باید تلاش کنیم تا این قول و وعده‌ها رنگ عمل به خود بگیرد، مردم منتظر تحقق وعده‌ها هستند. در پایان از حضور آیت‌الله رئیسی و اعضای دولت در استان بوشهر و نیز از زحمات مدیران استان و شهرستان دشتستان سپاسگزاری می‌نمایم.

کد خبر 34554
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار