پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
نیروی دریایی ارتش نقش بنیادین در پیشرفت اقتصاد دریا پایه دارد
بوشهر- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش نقش بنیادین در پیشرفت اقتصاد دریا پایه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در نشست با فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: با توجه به وجود مرزهای دریایی استان بوشهر و وجود ساحل و کرانه طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای و دریا پایه در استان ساحلی بوشهر اجرا شود.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های دانش‌بنیان، جهادی و ولایی نیروی دریایی تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های اقتدار و صلابت هر نظام قدرت دریایی است.

امام‌جمعه بوشهر گفت: عملیات‌های نیروی دریایی ارتش در دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی درخور تحسین و غرورآفرین است.

وی بیان کرد: مدیریت دریایی هر کشور نشان از صلابت و اقتدار آن کشور است و کشورهایی که از این توانمندی بی‌بهره هستند دچار چالش و ضعف هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر خلیج‌فارس کانون تحولات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است به‌گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و نظامی جهان در حوزه خلیج‌فارس است.

صفایی بوشهری بابیان اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش و سپاه پاسداران در مدیریت دریا از توانایی بالایی برخوردار است گفت: تدوین سند و طرح جامع دریانوردی ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: تولید اقتصاد دریا پایه، امنیت دریایی و حمایت از حوزه پیشرفت دریا محور در کشور امری مهم و ضروری است.

صفایی بوشهری بابیان اینکه نیروی دریایی راهبردی ارتش نقش بنیادین در پیشرفت اقتصاد دریا پایه دارد، افزود: دریا بخش اصلی پیشرفت اقتصادی کشور است و اقتصاد تولید محصولات دریا پایه در سواحل و فراساحل نقش مهمی در افزایش تولید ناخالص ملی دارد.

وی اضافه کرد: اقتصاد دریا پایه در ایران کمتر از دو درصد است که با اجرا طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای باید این ظرفیت افزایش یابد.

امام‌جمعه بوشهر بیان کرد: خودکفایی در تولید تجهیزات و رسیدن به مرجعیت امری مهم است که ایجاد دانشگاه دریایی ارتش بر اساس سند چشم‌انداز توسعه و پیشرفت باید موردتوجه قرار بگیرد.

صفایی بوشهری توجه به ایجاد دانشکده دریایی، مرکز تولید محصولات دریایی دانش‌بنیان بر اساس آمایش سرزمینی را مورد تأکید قرار داد و افزود: ایجاد پارک‌های علم و فناوری و مراکز تولید محصولات دریایی بر اساس ظرفیت‌های دریایی کشور باید موردتوجه قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: توان و قدرت نیروی دریایی راهبردی ارتش در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار و دیپلماسی دریایی ارتقاءیافته که حضور در آب‌های آزاد بین‌المللی نشان از اقتدار نظام اسلامی ایران است.

کد خبر 34589
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار