سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
فعالیت نیروی دریایی ارتش در سطح اقیانوس‌ها گسترش می‌یابد
بوشهر- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از گسترش فعالیت نیروی دریایی ارتش در سطح اقیانوس‌ها خبر داد و گفت: نیروی دریایی ارتش توانسته در دیپلماسی دریایی نظام اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی صبح دوشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: مهم‌ترین مأموریت نیروی دریایی ارتش، تأمین امنیت شاهرگ اقتصادی ایران تا دورترین نقطه دریاها است.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد تجارت ایران از طریق دریا انجام می‌شود و نیروی دریایی تنها نیرویی است که فراتر از مرزهای کشور فعالیت دارد.

ایرانی با بیان اینکه هیچ تهدیدی ما را از مسیر و مأموریتی که داریم باز نداشته و نه‌تنها عقب نرفتیم بلکه جلوتر نیز رفته‌ایم،

افزود: تنها کشور منطقه هستیم که به شکل مستقل این مأموریت سنگین را در شرایط مختلف تحریم و تهدید با اقتدار انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه ناوگروه‌های نیروی دریایی باعث کمک به عزیزانمان در سیاست خارجی کشور شده است تصریح کرد: یکی از هدف‌گذاری‌ها نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی استفاده از ظرفیت استان همیشه قهرمان بوشهر که استانی دریایی و استعمارستیز است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر آمادگی به حضور هر نقطه آبی دنیا در صورت صدور فرمان اظهار داشت: به دنبال تقویت و گسترش پایگاه‌های خود در سطح اقیانوس‌ها هستیم.

ایرانی با بیان اینکه نفت‌کش‌های جمهوری اسلامی به سمت لبنان با اسکورت نیروی دریایی در دل دریاها انجام شد گفت: در زمان حاضر نیز ناوگروه هفتاد و هشتم نیروی دریایی ارتش در قالب ۲ فروند ناوشکن در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ مستقر است و مشغول اسکورت شناورهای نفت‌کش به سمت کانال سوئز هستند.

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه در زمان حاضر اسکورت ناوگروه‌های نیروی دریایی تا دهانه کانال سوئز انجام می‌شود، گفت: به لطف خدا هر روز ناوشکن نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن حضور می‌یابد و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درمی آورد و با اقتدار دور می‌زند و وقتی نفت‌کش عبور کرد بازمی‌گردد و نفت‌کش دیگری را اسکورت می‌کنند.

وی یادآور شد: امروز فعالیت نیروی دریایی به سمت دریای عمان گسیل پیدا کرده است و بخش عمده‌ای از همکاران ما که در بوشهر مستقر بودند از نظر عملیاتی امروز در سواحل مکران مستقر هستند هرچند حوزه مأموریتی آن‌ها بسیار سخت است و این منطقه به آن صورت مطلوب در مسیر پیشرفت قرار نگرفته است.

ایرانی ادامه داد: استان بوشهر برای نیروی دریای افتخارات زیادی داشته است و این پایگاه در جنگ با انجام عملیات‌های مختلفی از جمله عملیات مروارید و درهم شکستن نیروی دریایی دشمن در روزهای نخست آغاز جنگ سرنوشت‌ساز عمل کرد و خاطرات و تأثیرگذاری این پایگاه همواره در تاریخ این کشور به یادگار می‌ماند.

ایرانی اضافه کرد: استان بوشهر همه سرنوشت‌ساز بوده و در مقابل استعمار و استکبار مردانه ایستادگی کردند و امروز نیز ما وامدار همان مردانگی‌ها و شجاعت‌ها هستیم و با شعار راه ما راه حسین (ع) ادامه‌دهنده راه شهدای این سرزمین هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: به‌زودی در استان توانمند بوشهر خبرها و اتفاق‌های خوبی در حوزه دریا به‌نظام تقدیم خواهیم کرد و تلاش می‌شود از این توانمندی بهره لازم بگیریم.

کد خبر 34590
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار