پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
افزایش ۸۷ درصدی ارزش صادراتی از گمرکات بوشهر
ایسنا/بوشهر ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: صادرات با احتساب میعانات گازی گمرکات استان بوشهر در نیمه نخست سال جاری، حدود ۱۳ میلیون و ۳۳۱ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۳۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۵ و از نظر ارزشی ۸۷ درصد افزایش یافته است.

بهروز قره بیگی اظهار کرد: همچنین حجم صادرات بدون احتساب میعانات گازی گمرکات استان طی مدت یاد شده، حدود ۱۳ میلیون و ۲۵۵ هزار تن کالا به ارزش حدود ۴ میلیارد و ۵۹۱ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۴ درصد و از نظر ارزش ۸۶ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان وسبزیجات و صیفی جات بوده است و کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، برزیل، قطر، نیجریه و افغانستان مقصد کالاهای صادراتی گمرکات استان بوشهر بوده اند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به حجم واردات قطعی گمرکات استان اشاره کرد و گفت: در این مدت حدود ۲۳۴ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۵۶۶ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۵ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

قره بیگی افزود: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل انواع پارچه، ماژول ال‌ای دی، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت، انواع چای، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، برنج، دستگاه پخت و پز رستورانی، انواع بلبرینگ و رولبرینگ و انواع پمپ و واترپمپ خودرو بوده است. 

به گزارش ایسناو بخ نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر، وی بیان کرد: مبدا کالاهای وارداتی گمرکات استان بوشهر از کشورهای چین، امارات متحده عربی، تایلند، آلمان، فیلیپین، هند، ترکیه، روسیه و ژاپن بوده است. 

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر خاطرنشان کرد: این آمار از تجارت خارجی حاکی از آن است که هم آثار تحریم و هم آثار شیوع ویروس کرونا به حداقل رسیده است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

کد خبر 34593
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار