پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
فضا برای دست‌درازی به منافع عمومی در استان بوشهر تنگ شده است
بوشهر- مدیرکل بازرسی استان بوشهر گفت: با اقدامات صورت گرفته در استان بوشهر، فضای برای متخلفان و کسانی که می‌خواهند به منافع کشور دست‌درازی کنند، تنگ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق شهبازی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات و همچنین نظارت بر حسن جریان امور در دستگاه‌های مختلف از مهمترین وظایف و مأموریت‌های سازمان بازرسی است.

وی اضافه کرد: در این راستا اقدامات گسترده‌ای به منظور اجرای این وظایف صورت گرفته و تلاش ما این است که قبل از بازرسی به فکر نظارت بوده و قبل از برخورد با تخلفات، اقدامات لازم برای پیشگیری را انجام دهیم.

تورم نیرو در شهرداری‌ها

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با اشاره به اینکه بسیاری از شهرداری‌های استان بوشهر با تورم نیروی انسانی روبرو هستند، تصریح کرد: بسیاری از جذب نیروها بدون طی روند قانونی و انجام آزمون و گرفتن مجوز صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در مورد شهرداری بوشهر برخی از نیروها در یک پیمان جذب شده و در جای دیگر به کار گرفته شدند که بر خلاف قانون بود و ما تذکر دادیم ولی بر اخراج هیچ نیرویی تاکید نداشته‌ایم و نیاز است که با مسئولان این تخلف برخورد شود.

استفاده از بازرسان افتخاری

شهبازی به نقش مهم مردم و رسانه‌ها در ارائه گزارش تخلفات به سازمان بازرسی اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا یک سامانه طراحی شده است و بخش عمده پرونده‌های نظارتی ما بر اساس همین گزارش‌های دریافتی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته در استان بوشهر، فضای برای متخلفان و کسانی که می‌خواهند به منافع کشور دست‌درازی کنند، تنگ شده است.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با اشاره به اینکه استفاده از بازرسان افتخاری را در دستور کار داریم اظهار داشت: آموزش را به عنوان یک برنامه مهم در دستور کار داریم چرا که بسیاری از تخلفات نتیجه بی‌اطلاعی افراد است.

وی حمایت از تولید را یکی از اولویت‌های بازرسی دانست و ادامه داد: در این راستا طی نیمه نخست امسال از ۵۹ شرکت بازدید کرده‌ایم و منتظر نمانده‌ایم که این شرکت‌ها به ما مراجعه کنند.

حضور مستمر در شرکت‌های تولیدی

شهبازی با اشاره به حضور مستمر در شرکت‌های تولیدی گفت: هر هفته در تعدادی از شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و یا شهرک‌های صنعتی بوشهر حضور یافته و مسائل و مشکلات شرکت‌ها را بررسی می‌کنیم.

وی بیان کرد: در این بازدیدها مسائل و مشکلات شرکت‌ها را بررسی کرده و در ارتباط با مدیران دستگاه‌های اجرایی و همچنین بانک‌ها نسبت به رفع مشکل از این شرکت‌ها اقدام می‌کنیم.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با تقدیر از تلاش مدیرعامل منطقه ویژه بوشهر برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و پیگیری مسائل آنها، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مدیریت منطقه ویژه شاهد رضایت‌مندی شرکت‌ها هستیم.

شهبازی تصریح کرد: در این شش ماه اجازه نداده‌ایم که حتی یک شرکت تولیدی تعطیل شود و بانک‌ها به خاطر بدهی این شرکت‌ها را تملک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه این بازدیدها از تعطیلی چهار شرکت جلوگیری شده، سه واحد فعال‌تر و گسترده‌تر شده و دو مورد تسریع در صدور مجوز صورت گرفته و ۱۴ مورد نیز تسهیلات لازم با همکاری بانک‌ها تأمین شده است.

کد خبر 34600
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار