جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
صدور ۲۴۸ شناسنامه برای فرزندان مادر ایرانی و پدر خارجی در بوشهر
ایسنا/بوشهر مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: بر اساس مجوزهای صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی این استان از دی پاسال تا نیمه مهر امسال ۲۴۸ جلد شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی صادر شده است.

اسکندر پاسالار، به تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اشاره داشت و اظهار کرد: طبق ۱۴۸ مجوزی که امور اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر برای ۳۳۷ نفر صادر کرده است، ثبت احوال استان، تا نیمه مهرماه امسال ۲۴۸ جلد شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی صادر و تحویل داده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۱۱۸ نفر دختر و ۱۳۰ نفر پسر هستند که در این میان ۱۶۷ نفر زیر ۱۸ سال و ۸۱ نفر بالای ۱۸ سال سن دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: در بین مجوزهایی که تا کنون از سوی امور اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر صادر شده است، یک خانواده هندی، یک خانواده پاکستانی، ۲ خانواده بنگلادشی، ۵ خانواده عراقی و مابقی تبعه کشور افغانستان است.

پاسالار با اشاره به فرآیند صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با اتباع خارجی گفت: براساس قانون مصوب شده تمام فرزندانی که حاصل ازدواج مادران ایرانی با اتباع خارجی هستند، می‌توانند صاحب شناسنامه شوند و فقط کافیست والدین به دفاتر اتباع در استان‌ها مراجعه و ثبت نام کنند تا پس از طی تشکیل پرونده و استعلام‌های لازم شناسنامه برای فرزندشان صادر شود.

وی درباره مدت زمان انجام این فرآیند تصریح کرد: از زمان دریافت مجوز اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی توسط ثبت احوال، حدود ۲۰ روز برای صدور شناسنامه به طول می‌انجامد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ثبت احوال استان بوشهر، به دنبال تصویب «قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی غیرایرانی» در دوم مهر ۱۳۹۸، از سوی مجلس شورای اسلامی، «آیین‌نامه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» از سوی هیئت وزیران تصویب و ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. در همین راستا شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و ابلاغ آن جهت اجرا به استانداری‌های سراسر کشور در سال ۱۳۹۹ صورت پذیرفت.

انتهای پیام

کد خبر 34603
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار