جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
سیستم نوین آبیاری در دشت شبانکاره اجرا می‌شود
بوشهر - مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سیستم نوین آبیاری در دشت شبانکاره اجرا می‌شود.

مسعود خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پروژه شبکه آبیاری دشت شبانکاره یکی از پروژه‌های طرح تحول کشاورزی دشتستان است که در هشت هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی دشت شبانکاره اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مطالعات این طرح به صورت کامل انجام شده است اضافه کرد: برای اجرای این پروژه، یک رشته خط لوله در کنار کانال‌های آبیاری موجود در پائین‌دست سد رئیس‌علی دلواری تا شبکه آبیاری دشت شبانکاره ایجاد می‌شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: همچنین پس از اجرای شبکه انتقال یک شبکه گسترده آبیاری در سطح مزارع انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مطالعات انجام شده خاص محصولات زراعی شامل صیفی‌جات، گندم، جو و محصولات علوفه‌ای است.

خوارزمی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سطح هزار هکتار در این منطقه برای تولید محصولات علوفه‌ای مصوب شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: بیش از ۴۴۰ کیلومتر خطوط انتقال و خطوط اصلی و فرعی در این طرح صورت گرفته است.

وی گفت: میزان تخصیص آب حدود ۶۰ میلیون مترمکعب است که هر ساله بر اساس حجم بارش‌ها و ذخیره سد و حجم آب قابل برنامه‌ریزی بین سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای آب مورد نیاز تخصیص می‌یابد و کشاورزان بر اساس میزان آب به کشت می‌پردازند.

کد خبر 34634
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار