پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
استان بوشهر قطب آزمایشگاه استاندارد کشور است
بوشهر- مدیرکل استاندارد استان بوشهر با تاکید بر لوزم حمایت از آزمایشگاه‌های استاندارد گفت: استان بوشهر قطب آزمایشگاه استاندارد کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم بهره‌مند صبح سه‌شنبه در بازدید خبرنگاران از آزمایشگاه‌های استاندارد اظهار داشت: استاندارد نقش مهمی در عرصه تولید دارد و در سال که نام تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی نام‌گذاری شده است جایگاه ویژه‌تری دارد.

وی از انجام بازرسی استاندارد از هفت هزار و ۸۸۵ واحد تولیدی طی یک سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: همچنین سه هزار ترازو نیز در استان بوشهر کالیبره شده است.

مدیرکل استاندارد بوشهر به ظرفیت بالای آزمایشگاه‌های استاندارد در استان اشاره کرد و ادامه داد: این آزمایشگاه‌ها دارای توان بسیار خوب و گاهاً منحصر به فردی در سطح کشور هستند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از آزمایشگاه‌های استاندارد استان تصریح کرد: قابلیت و ظرفیت این آزمایشگاه‌ها باعث شده تا بسیاری از آزمون‌ها در استان انجام شود و باعث کاهش زمان و هزینه در آزمایش‌ها شده است.

رئیس انجمن آزمایشگاه‌های همکار آزمون و کالیبراسیون استان بوشهر نیز با اشاره به فعالیت ۴۰ آزمایشگاه استاندارد در استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر به عنوان یکی از قب‌های آزمایشگاهی کشور شناخته می‌شود.

سید حسین رضوی افزود: شرکت‌های همکار استاندارد با سرمایه گذاری بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در تأسیس و راه اندازی آزمایشگاه‌ها زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر از دانش آموختگان بومی استان را فراهم کرده است.

کد خبر 34650
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار