سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰
۱۰۰۰ میلیاردتومان کالا در انبارهای اموال تملیکی بوشهر خاک می‌خورد
بوشهر - مدیرکل بازرسی استان بوشهر گفت: بیش از هزار میلیارد تومان کالا در انبارهای اموال تملیکی بوشهر خاک می‌خورد که تلاش داریم از نابودی آنها جلوگیری کنیم.

اسحاق شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم اداره‌کل بازرسی استان بوشهر برخورد با تصرف اراضی دولتی و یا تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی بوده است که فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: در تعامل با دستگاه قضائی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و دیگر دستگاه‌های مرتبط تلاش‌های گسترده‌ای را در راستای برخورد با تخلفات صورت گرفته در تملک اراضی و تغییر کاربری آنها انجام شده است.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر تصریح کرد: طی یک سال اخیر بیش از ۲۷۶ هکتار اراضی شهری عمدتاً در تنگکات بوشهر با همکاری دستگاه‌های مرتبط رفع تصرف شده است که ارزش آنها بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

شهبازی با اشاره به برخورد با بیش از ۱۵۰ هکتار تغییر کاربری ادامه داد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان بوشهر یکی از سه شورای برتر کشور معرفی شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۲۷ هزار تن برنج طی دو ماه گذشته وارد بوشهر شده است ولی به خاطر نقص مدارک وارد بازار نشده است. در این شرایط که شاهد افزایش قیمت برن هستیم آزادسازی این محموله نقش مهمی در کاهش قیمت در بازار خواهد داشت.

شهبازی تصریح کرد: با جدیت دنبال رفع این مشکل هستیم تا این محموله وارد بازار کشور شود و شاهد بهبود وضعیت قیمت برنج در بازار باشیم.

وی در مورد خودروهای دپو شده در گمرکات استان بوشهر بیان کرد: مشکل مربوط به ثبت سفارش بوده و چون حجم پرونده بزرگ بوده، در تهران دنبال شده است. این پرونده هنوز تعیین تکلیف نشده است.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر ادامه داد: در انبار اموال تملیکی استان بوشهر ۱۸ میلیارد تومان پوشاک، ۴.۸ میلیارد تومان کیف و کفش و ۲.۷ میلیارد تومان نوشت‌افزار خاک می‌خورد که نهادهای حمایتی نیاز جدی به این کالاها دارند.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون این کالاها باید امحا شوند ولی حالا جامعه به این کالاها نیاز دارد و بیش از هزار میلیارد تومان کالا در این انبارها خاک می‌خورند.

شهبازی خاطرنشان کرد: در شورای دستگاه‌های نظارتی استان بوشهر این موضوع را دنبال کرده‌ایم تا این کالاها از بین نرود. رئیس جمهور هم دستورات لازم را برای تعیین تکلیف این انبارها طی سه ماه آینده صادر کرده است.

کد خبر 34680
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار