جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
واقفان شهرستان گناوه تجلیل شدند
گناوه- به مناسبت دهه وقف از واقفان خیراندیش شهرستان گناوه به همت اوقاف و امور خیریه این شهرستان تجلیل شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه و دیلم در گفتگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت دهه وقف اظهار داشت: وقف سنت اسلامی و حسنه جاریه و یکی از ارزشمندترین اعمال خیر و ماندگار برای انسان‌های واقف است که باهدف رفع مشکلات روز جامعه، املاک و اموال خود را در این راه وقف می‌کنند.

حسین غلامی افزود: در جامعه امروز با توجه به مشکلات اقتصادی و نیازها، باید به سنت حسنه وقف جامه عمل پوشاند.

وی یادآور شد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی و گروهی یکی از برنامه‌های اولویت دار سازمان اوقاف و امور خیریه است که با نهادینه کردن این فرهنگ بسیاری از مشکلات موجود در جامعه با توجه به نیازهای امروزی برطرف خواهد شد و در این راه نیازمند همکاری و تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های مختلف و مشارکت اقشار مردم هستیم.

غلامی بیان کرد: از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت دهه وقف تجلیل از پیشگامان سنت حسنه وقف است که در همین راستا اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه برای تجلیل از واقفان با در نظر گرفتن شرایط کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه ریزی کرده است.

وی گفت: در همین راستا از واقفان خیر اندیش شهرستان گناوه با حضور در منازل آنها یا دعوت از آنها به این اداره تجلیل شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه و دیلم افزود: این واقفان از جمله پیشگامان سنت وقف شهرستان هستند که در وقف املاک با نیت‌های مختلف ترویج امور قرآنی، کمک به ازدواج جوانان، تأمین خانه عالم و حسینیه اهل بیت (ع) و موارد دیگر وقف کرده‌اند.

غلامی تصریح کرد: تمام تلاش اداره اوقاف شهرستان در جهت نهادینه کردن فرهنگ وقف به ویژه وقف مشارکتی است و در این زمینه از مسئولان و فعالان فرهنگی شهرستان یاری و همکاری خواسته‌ایم و از رسانه‌ها نیز درخواست می‌کنیم که در این خصوص اطلاع رسانی و در آگاهی رسانی به مردم همیاری کنند.

کد خبر 34685
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار