پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
صدور مجوز واحدهای صنعتی در استان بوشهر ۴۹ درصد افزایش یافت
بوشهر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طی نیمه نخست سال جاری صدور مجوز واحدهای صنعتی در استان بوشهر ۴۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توسعه صنعتی استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است و طرح‌های مهمی در دست اجرا است که نقش مهمی در تقویت تولید و اشتغال دارد.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر افزود: در این سفر هفت مصوبه در بخش صنعت، معدن و تجارت محقق شد که اعتبارات خوبی در این حوزه هزینه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: یکی از طرح‌های مهم استان منطقه ویژه شمال استان بوشهر است که ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای زیرساخت‌های داخلی آن اختصاص یافته است.

تأمین مالی پروژه‌های صنعتی

وی از تأمین منابع مالی جایگزینی شناورهای ساخت خارج با شناورهای ساخت شده در کشور خبر داد و بیان کرد: تأمین اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای یک واحد مهم صنعتی از دیگر مصوبات بوده است.

حسینی با اشاره به تکلیف انتقال بخشی از حساب‌های صنایع، شرکت‌های دولتی به حساب‌های بانکی در استان‌های محل استقرار افزود: از دیگر مصوبات می‌توان به تأمین منابع سرمایه در گردش و ثابت برای سایر واحدهای تولیدی و طرح‌های تولیدی اشاره کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبه‌های دولت سرمایه گذاری مستقیم یا به صورت مشارکتی با بخش خصوصی در زمینه تولید لاستیک، صنایع میان دست و پایین دست پتروشیمی و صنایع آهک در شهرستان‌های دارای نرخ بیکاری بالا در استان است.

رئیس صمت بوشهر گفت: تأمین مالی و پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش برای ۹ طرح اولویت دار در استان از طریق بانک صنعت و معدن، ملی، تجارت و ملت از دیگر طرح‌های مصوب بوده است.

افزایش اشتغال صنعتی در استان

وی با تشریح وضعیت صدور مجوزهای صنعتی در استان بوشهر اضافه کرد: طی نیمه نخست امسال سال جاری ۱۶۷ فقره جواز تأسیس صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۴۹ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال چهار هزار و ۴۵۸ نفر صادر شده است.

حسینی از افزایش ۴۹ درصدی تعداد جواز تأسیس صنعتی در استان خبر داد و بیان کرد: در این مدت مجوزهای صنعتی از نظر پیش بینی سرمایه گذاری ۴۳۶ درصد و از نظر پیش بینی اشتغال ۲۷ درصد رشد داشته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: تاکنون ۶۱۴ فقره جواز تأسیس طرح صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۳۴۶ هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۲۲ هزار و ۶۳۷ نفر صادر شده است.

کد خبر 34692
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار