چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کلاهبردار میلیاردی فروش برنج اینترنتی در بوشهر دستگیر شد
بوشهر- رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با تبلیغ و درج آگهی دروغین فروش برنج در سایت دیوار از شهروندان بیش از یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی قاسمی اظهار داشت: در بررسی مقدماتی مشخص شد که متهم با درج و انتشار آگهی فروش برنج خارجی در سایت دیوار با قیمت پایین و معرفی خود به‌عنوان تاجر وارد کننده برنج از بنادر استان همجوار، مبالغی قابل توجهی را در قالب بیعانه از مالباختگانی از سراسر کشور دریافت و به همین شیوه از آنان کلاهبرداری کرده بود که برای پوشاندن ردپای مجرمانه خود، فعالیت سایبری مجرمانه خود را در قسمت استان تهران طراحی و اجرایی کرده و از مدارک هویتی جعلی استفاده می‌نمود.

وی تصریح کرد: با تلاش و اقدام ویژه کارشناسان سایبری پلیس فتا استان و پس از هماهنگی با مقام قضائی، متهم به هویت معلوم در هنگام تبدیل وجوه حاصله از کلاهبرداری خود به تجهیزات الکترونیک در یکی از محله‌های جنوبی شهر بوشهر، دستگیر و به‌همراه تجهیزات هوشمند همراه خود به پلیس فتا دلالت شد.

سرهنگ قاسمی ادامه داد: متهم با مشاهده مستندات و ادله گردآوری شده توسط پلیس، به جرایم ارتکابی معترف و اعلام داشت از دو ماه پیش اقدامات مجرمانه خود را آغاز نموده و برای اینکه شناسایی نشود، قربانیان خود را از استان‌های دیگر انتخاب و با متقاضیان بوشهری خرید برنج به بهانه‌های مختلف توافق نمی‌کرده است.

رئیس پلیس فتا بوشهر به کاربران فضای مجازی توصیه نمود: تا در هنگام خریدهای اینترنتی و قبل از رؤیت و دریافت کالا و خدمات مورد توافق، از پرداخت هرگونه وجوهی در قالب بیعانه یا پیش‌پرداخت خودداری کرده و فریب تبلیغات اغواکننده فروشندگان اینترنتی را نخورند.

کد خبر 34693
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار