پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کاهش ۴۷ درصدی بارندگی در بوشهر
ایسنا/بوشهر مدیرمطالعات پایه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در سال آبی اخیر شاهد کاهش شدید بارندگی نسبت به سال آبی گذشته بوده‌ایم و این مسئله فشار زیادی به منابع آب سطحی و زیرزمینی استان وارد خواهد کرد.

امید آزادی جو اظهار کرد: میانگین بارش استان بوشهر در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ معادل ۲۰۸ میلی‌متر و در سال آبی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ نیز ۳۷۹ میلی‌متر ثبت شده است. این در حالی است که آمار میانگین بارندگی بلند مدت استان ۲۵۵ میلی‌متر است.

وی افزود: ارقام فوق نشان دهنده کاهش بارندگی سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نسبت به سال ماقبل آن (۱۳۹۹-۱۳۹۸) به میزان ۴۷ درصد و میانگین بلندمدت به میزان ۱۸ درصد است که نشان می‌دهد استان بوشهر به دنبال ترسالی ۹۹-۱۳۹۸، یک سالِ فوق العاده خشک را پشت سر گذاشته است.

مدیرمطالعات پایه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر تصریح کرد: میانگین بارش در شمال استان ۲۵۹.۵ و در جنوب استان ۱۳۲.۴ میلیمتر ثبت شده که از پراکندگی مناسبی در سطح استان برخوردار نبوده است.

آزادی جو بیان کرد : عمده بارش‌های سال آبی گذشته (۱۳۹۹-۱۴۰۰) در مناطق شمالی استان بوده است به طوری که ۹ ایستگاه، بارش بیش از ۳۰۰ میلی‌متر را ثبت کرده‌اند. امام در مناطق جنوبی استان اکثر ایستگاه آماری کمتر از ۲۰۰ میلی‌متر داشته‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، وی با اشاره به مناطق دارای بیشتری و کمترین میزان بارندگی عنوان کرد: بیشترین میزان بارندگی با حجم ۳۹۳.۵ میلی‌متر مربوط به ایستگاه جره بالا بوده و کمترین بارندگی در سال آبی گذشته را نیز ایستگاه دیر با ۴۰.۵ میلی‌متر به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

کد خبر 34695
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار