شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
استان بوشهر یک سال آبی فوق العاده خشک را پشت سر گذاشت
بوشهر- مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در سال آبی، ۱۳۹۹- ۱۴۰۰، استان بوشهر یک سال فوق العاده خشک را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، امید آزادی‌جو صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر طی سال آبی گذشته با کاهش شدید بارش‌ها روبرو شده که هم نسبت به سال قبل و هم نسبت به بلندمدت با کاهش روبرو بوده است.

وی با اشاره به کاهش فشارها به آب سطحی و زیرزمینی فشار وارد می‌کند اضافه کرد: در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در استان بوشهر میانگین بارش ۲۰۸ میلیمتر بوده است در حالی که میانگین بارش سال قبل از آن ۳۷۹ میلیمتر بوده است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: میزان بارش‌های استان بوشهر در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نسبت به سال قبل از آن با کاهش ۴۷ درصدی روبرو بوده است.

وی میانگین بارندگی بلند مدت استان بوشهر را ۲۵۵ میلیمتر عنوان کرد و ادامه داد: میزان بارش‌های استان بوشهر در سال آبی گذشته نسبت به میانگین بلند مدت با کاهش ۱۸ درصدی روبرو بوده است.

آزادی‌جو با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به شمال استان با میانگین ۳۰۰ میلیمتر بوده است افزود: در مناطق جنوبی استان اغلب ایستگاه‌ها میانگین بارش کمتر از ۲۰۰ میلیمتر داشته‌اند.

کد خبر 34700
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار