چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
گرانفروشی مهمترین تخلف اصناف بوشهر/ نان و مرغ در صدر شکایات
بوشهر - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بیشترین شکایت بوشهری‌ها از اصناف مربوط به نان، مرغ گرم و میوه و سبزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جمالی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور نظارت بر اصناف و پیشگیری از بروز تخلفات در واحدهای صنفی و ارائه‌کنندگان کالا و خدمات در استان بوشهر صورت گرفته است.

وی شکایات و گزارش‌های مردمی را یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با تخلفات صنفی دانست و خاطرنشان کرد: هزار و ۸۳۲ شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات طی نیمخ نخست امسال دریافت و و رسیدگی شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: از این شکایات ۴۹۱ فقره منجر به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی شده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۹۵ مورد غیر متخلف تشخیص داده شده است اضافه کرد: ۱۴۶ فقره شکایت نیز منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

۸۰ درصد از شکایات مربوط به کالا

جمالی افزود: بررسی وضعیت گزارشات حاکی از آن است که ۸۰ درصد از شکایات مربوط به بخش کالا و ۲۰ درصد مربوط به بخش خدمات است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین گزارشات در حوزه کالا مربوط به نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل، سیمان است ادامه داد: در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به تعمیرات خودرو سبک، آرایشگاه‌ها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک، نصب آسانسور، تعمیر موبایل است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بیشترین تخلفات کشف شده شامل گران‌فروشی، تقلب، ضرر و زیان، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی، اختفا و امتناع از عرضه کالا و عدم انجام تعهدات به شاکی و همچنین عدم رعایت ساعات کاری در صنف نانوایان بوده است.

کد خبر 34725
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار