سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
شبکه‌های مومنین و نیروهای انقلابی باید تقویت شود
بوشهر- سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: شبکه‌های مومنین و نیروهای انقلابی باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قادری عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) عزمی جدی برای ایجاد شبکه مؤمنین و شیعیان داشت.

وی شبکه سازی را درس بزرگ امام حسن عسکری (ع) عنوان کرد و ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) عمر پربرکت خود را در یک پادگان محبوس بود ولی، اهتمام ویژه‌ای به روی شبکه مؤمنین و شبکه شیعیان داشت.

سرپرست معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: امروز گرفتار یک معضل به نام گسست اجتماعی هستیم و در شرایط کنونی خصوصاً با وجود این بحران و معضل کرونا، روابط و پیوند بین افراد و اقشار جامعه گسسته شده است.

وی افزود: نیازی که امروز داریم بازآفرینی، تجدید و ترمیم این شبکه اجتماعی و روابط اجتماعی از یک طرف و از طرف دیگر توسعه آن هست و ما باید بستر برای اینکه قدرت نرمی را که در فرهنگ ما وجود دارد به عرصه میدان وارد کنیم به وجود بیاوریم و آن بستر همین شبکه اجتماعی یا روابط اجتماعی هست.

قادری بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) با ایجاد، تثبیت و گسترش دادن شبکه شیعیان که از اهل بیت قبل به ایشان رسیده بود، به درجه‌ای از موفقیت رسید که حکومت نتوانست یک امام ۲۸ ساله را تحمل کند و اقدام به شهادت ایشان کرد.

وی گفت: امروز با تأسی از امام حسن عسکری (ع) کنشگران فرهنگی جامعه اعم از مساجد و هیئات مذهبی باید ایجاد روابط متنوع و شبکه‌سازی با گسست اجتماعی که در دستور کار دشمن قرار گرفته مقابله کنند.

حجت‌الاسلام قادری تصریح کرد: در صورت رشد و اعتلای شبکه‌های مؤمنین و افرادی که دل در گرو اسلام و انقلاب دارند، همین افراد در بحران‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به مثابه لشکری از سربازان و انصار ولایت نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی افزود: نمونه بارز شبکه‌های فعال و منسجم را در جهاد مقابله با کرونا شاهد بودیم که زمانی که رهبری تشخیص دادند و امر فرمودند این شبکه‌ها سراسر کشور در نسبت به رفع آسیب اهتمام داشتند و خود را یاور ولایت می‌دانستند و به امر ولایت برای خدمت به مردم قیام کردند.

کد خبر 34764
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار