پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مزیت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری گناوه معرفی شود
گناوه- فرماندار گناوه گفت:وظیفه اصلی دستگاه‌های اجرایی بر اساس مقررات و ضوابط، شناسایی مزیت‌ها و ظرفیت‌ها و معرفی به مردم و سرمایه گذاران است تا اشتغال و فعالیت های اقتصادی سازماندهی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو بعد از ظهر پنج شنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان گناوه اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان گناوه باید تلاش کنند تا ظرفیت‌ها و مزیت‌های بالقوه در راستای توسعه شهرستان اجرایی، عملیاتی، بالفعل شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های هر شهرستان متفاوت از سایر شهرستان‌ها است و نمی‌توان نسخه واحدی برای توسعه همه شهرستان‌ها تعریف و اعمال کرد افزود: وظیفه همه دستگاه‌ها به خصوص اعضای اصلی کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان گناوه شناسایی و استخراج ظرفیت‌ها و مزیت‌های شهرستان و معرفی به عموم و فراخوان دادن و جذب سرمایه گذار است.

وی تصریح کرد: باید از ابتدای کار سرمایه گذاری و معرفی متقاضیان کسانی که دارای اهلیت لازم، توانایی، دانش و قصد کار و اشتغال‌زایی و فعالیت اقتصادی دارند انتخاب و از تسهیلات برخوردار شوند تا تسهیلات در همین راستا استفاده شود و در آینده نیز مشکلی برای پیش برد طرح‌ها ایجاد نشود.

مهرجو یادآور شد: وظیفه اصلی دستگاه‌های اجرایی بر اساس مقررات و ضوابط، شناسایی مزیت‌ها و ظرفیت‌ها و معرفی به مردم و سرمایه گذاران است تا هم اشتغال سازماندهی شود و هم فعالیت‌های اقتصادی برای زندگی و معاش عزت مندانه مردم رقم بخورد.

مهرجو با تاکید بر اینکه رعایت مسائل و حفظ محیط زیست و منابع آب در اجرای طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی باید به عنوان اولویت در دستورکار باشد اضافه کرد: شهرستان گناوه با دارا بودن ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف نیازمند سرمایه‌گذاری از جمله در حوزه آبزی پروری است و از سرمایه گذاران استقبال می‌شود.

فرماندار گناوه گفت: جذب سرمایه گذار در برخی از دستگاه‌ها تعریف شده است و باید از این ظرفیت‌ها در شهرستان استفاده شود و دستگاه‌های اجرایی باید این ظرفیت‌ها را معرفی و تسهیل گری شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف باید همگی آستین همت را بالا بزنند و بستر مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی را فراهم کنند و هر جا که قابلیت و ظرفیت وجود دارد برای رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال زایی همکاری شود.

وی گفت: دستگاه‌ها در حوزه مأموریتی خود ارتباطات بیشتری با بخش خصوصی داشته و افراد دارای سرمایه و سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری در شهرستان جذب کنند و برای سوق دادن منابع و سرمایه‌هایی خوبی که مردم این شهرستان در سایر نقاط کشور هزینه و سرمایه‌گذاری می‌کنند، به داخل همین شهرستان تلاش کنند.

کد خبر 34765
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار