پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا به کادر درمان در بوشهر
ایسنا/بوشهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا به کادر درمان از امروز در این استان آغاز می‌شود.

سعید کشمیری اظهار کرد: پزشکان، پرستاران و مدافعان سلامتی که در بخش مراقب‌های ویژه مشغول به فعالیت بوده، اکنون طبق بخشنامه وزارت بهداشت آن دسته از افرادی که قریب به ۷ ماه از تزریق دوز دوم آنها گذشته دوز سوم واکسن برایشان تزریق می‌شود.

وی در مورد ایمنی زایی واکسن افزود: طبق تحقیقات انجام شده واکسیناسیون می‌تواند زنجیره انتقال بیماری را بشکند و کنترل کند ولی ایمنی صد در صد ایجاد نخواهد کرد همچنین پژوهشگران دریافته‌اند که به طور متوسط افرادی که واکسینه شده‌اند ۱۱ برابر کمتر فوت و ۶ برابر کمتر بستری شده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: طبق رنگبندی جدید سامانه ماسک خوشبختانه در استان بوشهر ۵ شهرستان گناوه، دشتستان، دیر، جم و کنگان به رنگ آبی و ۵ شهرستان دیگر به رنگ زرد درآمده که در نگاه کلی استان بوشهر در وضعیت آرام و کم خطر بیماری کرونا قرار دارد.

دکتر کشمیری خاطر نشان کرد: در استان بوشهر ۸۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال یک دوز  واکسن را دریافت کرده و قریب به ۵۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال هر دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند ...

وی در مورد افرادی که واکسینه نشده‌اند، تصریح کرد: در ستاد مقابله با کرونا تصمیماتی در مورد افرادی که واکسینه نشده‌اند از جمله کارمندان، اصناف و رانندگان گرفته شده که به تدریج به مرحله اجرا در خواهد آمد.
زنان باردار و افرادی که دارای بعضی بیماری‌های مزمن هستند باید واکسن آنفولانزا را تزریق کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در مورد تزریق واکسن آنفولانزا گفت: فصل پاییز زمان تزریق واکسن آنفولانزا بوده که یکسری از افراد از جمله زنان باردار و افرادی که دارای بعضی از بیماری‌های مزمن هستند باید حتما آن را تزریق کنند.

کشمیری عنوان کرد: به زودی کد ملی افرادی که واکسینه شده‌اند طبق سامانه مشخصی به تمام ادارات و ارگان‌های دولتی و خصوصی ارسال خواهد شد تا طبق آن لیست به مراجه کنندگان خدمات ارائه شود.

به گزارش ایسنا، نخستین گروه از کادر درمان بهمن سال گذشته واکسینه شدند و اگر از تاریخ تزریق دوز دوم‌شان در نظر گرفته شود، تاکنون بیش از شش ‌ماه از زمان تزریق‌شان گذشته است.

ماجرای تزریق دوز سوم تنها به گروه درمان محدود نمی‌شود. روز گذشته۲۴مهر۱۴۰۰ محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، در نشست خبری به ماجرای تزریق دوز سوم برای جمعیت عمومی اشاره کرد و گفت که قرار است مطالعات گسترده‌ای درباره واکسن سینوفارم صورت گیرد و پس از جمع‌آوری و مقایسه این مطالعات، برای تزریق دوز سوم یا بوستر برای افراد بالای ۶۰ سال تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر 34986
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار