چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
واکسیناسیون ۷۵ درصدی جمعیت کرمانشاه در برابر کرونا
کرمانشاه- معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از واکسیناسیون ۷۵ درصدی جمعیت استان کرمانشاه در برابر کرونا خبر داد.
دریافت 14 MB

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: موج پنجم ویروس کرونا از استان‌های جنوبی و جنوب شرق کشور مانند هرمزگان آغاز شد و به استان‌های مرکزی کشور انتقال یافت و استان‌های غربی همانند استان کرمانشاه دیرتر از سایر استان‌ها درگیر پیک پنجم کرونا شدند.

وی افزود: به دلیل آنکه استان کرمانشاه دیرتر از سایر استان‌ها وارد پیک پنجم کرونا شد، طبیعتاً زمان پایان و خروج نیز دیرتر خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت چهار شهرستان در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان در وضعیت زرد کرونایی در استان کرمانشاه قرار دارند.

شکیبا با اشاره به تعداد بیماران بستری در موج پنجم کرونا در استان کرمانشاه، بیان کرد: در اوج قله پیک پنجم کرونا در استان کرمانشاه یک هزار و ۶۰۰ نفر در بیمارستانها بستری بودند که این تعداد به هم اکنون به ۷۵۰ نفر کاهش یافته که معادل ۵۰ درصد بستری در اوج پیک پنجم است.

وی ادامه داد: پیک پنجم کرونا در استان کرمانشاه رو به پایان است اما سرعت خروج از این پیک بیماری به دلیل عادی انگاری ویروس کرونا، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و سفرها توسط مردم کند است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا می‌توان شیوع ویروس کرونا را کنترل کرد و روند واکسیناسیون در استان کرمانشاه مطلوب است.

شکیبا اضافه کرد: ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان کرمانشاه در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و ۶۷ درصد جمعیت سنین ۱۲ الی ۱۸ سال که عمدتاً دانش آموزان هستند دز نخست را دریافت کرده و طی ۲۸ روز آینده دز دوم واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

کد خبر 35349
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار