جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
دخالت نمایندگان در انتصاب‌ها غلط است/ به هیچ‌کس قول پست نداده‌ام
بوشهر- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به احدی قول پست و مسئولیت نداده‌ام گفت: دخالت نمایندگان در انتصاب‌ها غلط و خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد دخالت نمایندگان در انتصابات اظهار داشت: برخی از نمایندگان در انتصابات دخالت می‌کنند که اصلاً شایسته نیست.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس بر اساس قانون اساسی و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اجازه دخالت در انتصابات را ندارند، تصریح کرد: ما هم دخالتی در انتصابات نداریم و انتظار داریم دیگر نمایندگان نیز به قانون اساسی و منویات رهبری پایبند باشند و دخالتی در انتصابات نداشته باشند.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ تعارفی با مدیران در سطح ملی و استانی نداریم، اضافه کرد: هر جا دیدیم که مسئولی ضعیف است تذکر می‌دهیم و حق مردم را مطالبه می‌کنیم.

وی تاکید کرد: دخالت نمایندگان در انتصاب‌ها غلط و خلاف قانون است و اگر این روند ادامه یابد مجبوریم حقایق را به مردم بگوییم و دست به افشاگری بزنیم.

رضایی با اشاره به اینکه برخی از همکاران ما حتی در مورد معاونین مدیران کل هم پیش از انتصاب شرط می‌کنند، تصریح کرد: این کارها حتماً غلط است و هزینه آن را مردم پرداخت می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر لزوم انتصاب مدیران لایق و شایسته تاکید کرد و ادامه داد: هر جا ضعفی ببینیم تذکر می‌دهیم ولی مصداقی را برای گرفتن مسئولیت معرفی نمی‌کنیم.

به احدی قول پست و مسئولیت نداده‌ام

وی با بیان اینکه تاکنون به احدی قول پست و مسئولیت نداده‌ام اضافه کرد: مدیران مردمی، خدوم، جهادی، انقلابی و کسانی هستیم که به صورت شبانه‌روزی برای خدمت به مردم تلاش کنند البته متأسفانه تاکنون نیروهای انقلابی نادیده گرفته شده‌اند.

رضایی تصریح کرد: دشتستان دارای افراد نخبه، باتجربه، توانمند و متخصص انقلابی فراوانی است که باید به همین میزان و ظرفیت، جایگاه این شهرستان بزرگ در مدیریت‌ها دیده شود ولی متأسفانه دشتستان تا کنون مظلوم واقع شده و امیدواریم که جبران کنند.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار داریم مسئولان اجرایی نیز در مقابل سهم‌خواهی نمایندگان و دیگران بایستند؛ مدیری که کارش را با امتیاز دادن آغاز کند، نمی‌تواند خادم خوبی برای مردم باشد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبیعی است که وقتی مدیری بر اساس شایستگی و لیاقت انتخاب نشده باشد و بر مبنای رفاقت و سفارش افراد و باندها انتخاب شده باشد، کارآمدی لازم را نخواهد داشت و فردا هم نه به مردم بلکه به همان باندها پاسخگو خواهد بود.

کد خبر 36455
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار