شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مسئولان پاسخگوی مشکلات نخلداران تنگستان باشند
بوشهر- امام جمعه اهرم با اشاره به مشکل آب در نخلستان‌های شهرستان تنگستان گفت: مسئولان پاسخگوی مشکلات نخلداران تنگستان باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته اهرم اظهار داشت: در مسئله فرهنگ آنچه لازم است توجه شود این است که فرهنگ جهت دهنده همه اقدام‌های اساسی و زیربنایی جوامع بشری است و می‌تواند شتاب دهنده و هم کند کننده حرکت جامعه باشد.

امام جمعه اهرم بیان کرد: باید نگاه و احساس مسئولیت متصدیان فرهنگی و نخبگان و فعالان عرصه‌های گوناگون کشور به این امر باشد که فرهنگ سازی در هر یک از اجزای تمدنی جامعه، برتری وسیله پیشرفت و موفقیت آن و بی نیاز کننده از ابزارهای الزام آور و تحکمی است.

وی ادامه داد: شاکله و آرایش عمومی فرهنگ و همه بخش‌های گسترده آن نیازمند نظم و محتوایی انقلابی است. اگر می‌خواهیم در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌ای برنامه ریزی شده دشمن مصون باشیم مسئله فرهنگ سازی انقلابی یگانه وسیله مصون سازی است.

امام جمعه اهرم افزود: در رابطه با مشکلات نخلداران اهرم باید اعلام کنم نسبت به آینده شغلی این نخلداران باید احساس خطر کرد چرا که آب خیلی شوری به نخیلات داد می‌شود و شوری سختی آن نزدیک به ۲۰ هزار است که اصلاً به درد کشاورزی نمی‌خورد. آبی که باید مایع حیات درختان باشد باعث از بین رفتن آنها و هم باعث افت باز دهی و کم ثمر شدن نخیلات می‌شود.

پهلوزاده یاد آور شد: مسئله آفات سر خرطومی سرطانی است که به جان نخیلات افتاده و عمر مفید نخل را کاهش داد و نخلداران و کشاورزان را نگران کرده است.

امام جمعه اهرم افزود: مسئله دیگر مانند بیمه، خرید تضمینی، بسته بندی و مشکلات مضمنی که نفس کشاورزان را به شماره انداخته است. همچنین مسئله سرشماری نخیلات که ۸۰ درصد مقدمات آن انجام شد هرچه سریع‌تر مرحله اصلی آن به اتمام برسد.

وی گفت: اعتراض بحق نخلدارن به این نقطه است که در مقابل آبی که تحویل نمی‌گیرند باید وجهی پرداخت کنند. قبلاً چشمه آب بود و سالهاست خشک شده و آب سدی هم که فعال نیست بنابراین پول گزافی در مقابل آبی که نیست پرداخت می‌کرد که منصفانه و عادلانه نیست.

امام جمعه اهرم افزود: نماینده دولت در استان و هم نماینده مردم در مجلس برای همیشه این مسائل را برای نخلداران استان حل کنند و اگر قرار باشد پول گرفته شود در مقابل حجم آبی باشد که تحویل می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: گره‌ی که به موقع می‌شود با دست باز کرد باید تدابیری اندیشیده شود که نخواهند با دندان باز کنند. پیگیری نکردن این مشکلات بیکاری تعداد زیادی از جوانان منطقه را به دنبال خواهد داشت و اعتماد مردم به نظام و انقلاب را نباید خدشه دار کرد.

کد خبر 36683
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار