جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مسئله اخراج نیروهای بومی در پارس جنوبی رسیدگی شود
بوشهر- امام جمعه دیر گفت: نیروهای بومی ما را در پارس جنوبی برکنار می‌کنند، از رئیس جمهور می‌خواهم دستور رسیدگی به این قضایا را بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر اظهار داشت: نگاه دولت به مسائل مخصوصاً سیاست خارجی، نگاهی صحیح و انقلابی است و ضمن حفظ رابطه با اروپا و غرب به دنبال ارتباط با شرق و چین و روسیه است.

امام جمعه دیر با اشاره به اینکه رئیس جمهور و وزرا در بین مردم حضور فعالی دارند، بیان کرد: دولت در بحث واردات واکسن، واکسیناسیون و کنترل کرونا، تأمین کالاهای اساسی و راهبردی تا چند ماه آینده، تعامل وزارت خارجه با کشورهای همسایه و غیره موفق بوده است.

وی تاکید کرد: انتظار مردم ما از دولت این است که برای رفع گرانی‌های لجام گسیخته فکری کند.

حسینی ادامه داد: اگر اقدامات بسیار خوب و ارزشمندی در کشور صورت گیرد اما مردم در زندگی روزمره و معیشت خود دچار مشکل باشند، آن کارهای بزرگ جلوی چشم مردم جلوه گر نمی‌شود.

وی افزود: خواسته مردم و ائمه جمعه از دولت این است که ضمن رسیدگی به مسائل کلان کشور، مشکلات زندگی روزمره مردم هم رسیدگی و حل شود.

خطیب جمعه دیر گفت: سفرهای استانی و پای درد و دل مردم نشستن خیلی ارزشمند است اما اگر این سفرها خروجی نداشته باشد و وعده‌ها تحقق پیدا نکند باعث ناامیدی و بی اعتمادی مردم می‌شود، بنابراین این سفرها باید حساب شده باشد.

لزوم حفظ کرامت و احترام مردم

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر مبنی بر لزوم استفاده از نیروهای بومی در تأسیسات عسلویه، یادآور شد: متأسفانه ما شاهد نه تنها اجرا نشدن این دستور رئیس جمهور هستیم بلکه عکس آن اقدام می‌شود و نیروهای بومی ما را برکنار می‌کنند، که بنده از رئیس جمهور محترم می‌خواهم دستور رسیدگی به این قضایا بدهند.

حسینی در رابطه با مذاکرات آینده برجام، عنوان کرد: آمریکایی‌ها که توافقات را زیر پا گذاشتند اگر می‌خواهند به برجام برگردند باید تمام تحریم‌هایی که ترامپ وضع کرد را لغو کنند.

وی افزود: وضع تحریم‌های جدید علیه نهادها و افراد نشانه عدم صداقت آمریکایی‌ها است که دیپلمات‌های ما در مذاکرات باید محکم و استوار در مقابل زیاده خواهی‌های دشمن بایستند.

امام جمعه دیر با اشاره به برگزاری مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان دیر، اظهار کرد: بنده بارها عرض کرده‌ام در عزل و نصب‌ها دخالتی نمی‌کنم.

حسینی یادآور شد: تا زمانی که کسی در خدمت مردم و انقلاب و اسلام و نظام و رهبری است از او حمایت می‌کنم و جایی که نیاز باشد تذکر می‌دهم.

وی خاطرنشان کرد: فرماندار جدید روحیه مردمی، معلمی، ساده زیستی و خدمتگزاری به مردم و در کنار مردم بودن را حفظ کند.

حسینی گفت: مردم انتظار دارند علاوه بر حفظ کرامت و احترام به آنها، مشکلاتشان رسیدگی و حل شود.

لزوم حفظ روحیات و فرهنگ بسیجی

وی با تبریک هفته بسیج، یادآور شد: بسیج تنها در کسانی که لباس فرم بسیج برتن دارند و در پایگاه‌های مقاومت هستند خلاصه نمی‌شود بلکه هرکس روحیه بسیجی و فداکاری دارد، بسیجی است.

حسینی تاکید کرد: آنچه که امروز برای ما مهم است، حفظ روحیات و فرهنگ بسیجی است.

وی اضافه کرد: مقابله با جنگ نرم دشمن برای بسیجیان مهم باشد و در فضای مجازی به شبهات دشمن پاسخ دهند و مسئولان و متولیان هم نسبت به مشکلات بسیجیان بویژه رزمندگانی که در هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کردند، غفلت نکنند.

امام جمعه دیر عنوان کرد: اگر می‌خواهیم فرهنگ بسیجی در جامعه پررنگ شود باید بسیجیان و ایثارگران در جامعه محترم باشند و بهترین تکریم دستگیری از آنها در زمینه مسائل معیشتی است.

وی با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، بیان داشت: همه مردم بویژه نسل جوان خود را به مطالعه کتاب‌های خوب عادت دهند.

حسینی عنوان کرد: برای زنده شدن دل‌ها باید همواره به یاد مرگ باشیم و قرآن تلاوت کنیم.

کد خبر 36684
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار