جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
فعالیت‌های حوزه کتاب باید منجر به افزایش سرانه مطالعه شود
بوشهر- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: فعالیت‌های حوزه کتاب باید منجر به افزایش سرانه مطالعه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مظفری صبح شنبه در مراسم تجلیل از حسین جواهری نویسنده و پژوهشگر بندرریگی و رونمایی از کتاب چکیده‌های خامه جدیدترین کتاب ایشان اظهار داشت: تجلیل از مقام معلم، پژوهشگر و نویسنده سیره و روش بزرگان دینی ماست و این عمل خیر باید در کشور نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه کتاب باید به عنوان چراغ راه بشر در همه زمینه‌های زندگی شهروندان حضور داشته باشد. افزود: مطالعه کتاب باید به عنوان یک وظیفه در فرهنگ ما وارد و پذیرفته شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر تصریح کرد: فعالیت‌های حوزه کتاب، ایجاد زیر ساخت‌ها و فعالیت‌های حوزه کتاب اگر منجر به بالا رفتن سرانه مطالعه مردم نشود ارزشش را از دست می‌دهد.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند حسین جواهری در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، تألیف های ارزشمند وی در حوزه علوم پایه و کتاب‌های درسی و غیر رسمی شیمی را گنجینه گرانبهایی برای نظامی آموزشی ایران عنوان کرد.

مظفری با بیان اینکه اشراف و تسلط استاد جواهری، به علوم مختلف از جمله علوم پایه، ادبیات فارسی، ادبیات عرب، ادبیات عامه، تاریخ شفاهی، تاریخ سیاسی ایران و فرهنگ ملل از ایشان چهره‌ای دانشمند و جامع الاطراف ساخته است.

وی بیان کرد: حسین جواهری گنجینه‌ای است که جامعه دانش آموزی، دانشجویی و نظام پژوهشی استان بوشهر باید از تجربیات ایشان بیش از این استفاده کنند.

حسین جواهری پژوهشگر و نویسنده بندرریگی نیز در این آئین با برشمردن مقام علم افزود: حضور در محضر پدر که از عالمان وارسته زمانه خود بود و معلمان عزیزم من را در مسیری قرار دارد که امروز خداوند را بابت آن شاکرم.

وی افزود: کتاب چکیده‌های خامه را شامل بیش از دو هزار مصراع گمشده ابیات معروفی دانست که در مثال‌های روزنه ما فقط ک مصراع از آن گفته می‌شود و مصراع دیگر معمولاً مغفول می‌ماند.

وی با بیان اینکه این مطالب را در ۵۳ قسمت در هفته نامه صدای بندر و در مدت چند سال به جامعه ادبی استان عرضه داشته‌ام، افزود: امروز خوشحالم که حاصل این پژوهش را امروز در کتابی ۸۰۰ صفحه‌ای تقدیم علاقمندان می‌کنم.

آئین تجلیل از استاد جواهری به همت شهرداری و کتابخانه عمومی ریگ و با حضور علاقمندان در کتابخانه شهر ریگ برگزار شد.

کد خبر 36712
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار