چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - Wednesday, 17 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
بوشهر از استان‌های برتر کونگ‌فوتوآ است/ لزوم حمایت از ورزشکاران
بوشهر - بوشهر از استان‌های برتر رشته رزمی کونگ‌فوتوآ در کشور است و ورزشکاران متعددی در این رشته فعالیت دارند ولی تاکنون حمایتی شایسته از این ورزشکاران صورت نگرفته است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ورزش کونگ‌فوتوآ یکی از پر طرفدارترین ورزش‌های رزمی است که علیرغم وجود خشونت در برخی رشته‌های ورزشی رزمی، کونگ‌فوتوآ ماهیتی همراه با ایجاد آرامش روحی را با خود همراه دارد.

از سوی دیگر حضور و فعالیت هیئت‌های کونگ‌فوتوآ استان بوشهر در مراسم و برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در مناسبت‌های گوناگون نیز موجب افزایش توان ارتباط جمعی و بهبود سلامت روحی این ورزشکاران شده است.

از جمله فعالیت‌های کونگ‌فو استان بوشهر برپایی گردهمایی و همایش بزرگ کونگ‌فو جنوب کشور است که در راستای به‌کارگیری ظرفیت‌های نیروی انسانی خود با هدف نشاط، همبستگی و اتحاد در طول چندین سال متوالی، در حال برگزاری است.

کونگ‌فوتوآ نیازمند حمایت است

مسئول انجمن کونگ‌فوتوآ استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به جایگاه ویژه این رشته ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: موفقیت مدال آوران این رشته ورزشی در سطح کشور حاصل تلاش مجموعه کونگ‌فوتوآ استان است.

حمید بنافی اضافه کرد: یکی از فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه که در راستای افزایش اخلاق ورزشی بین رزمی‌کاران اجرا می‌شود تجدید میثاق هرساله کونگ‌فوکاران با شهدا است که با اجرای برنامه غبارروبی و تجدید پیمان، همراه است.

وی افزود: طی چندین سال متوالی استان بوشهر در سطح کشور از استان‌های برتر بوده است و قطعاً با اقتدار این جایگاه ورزشی ویژه حفظ خواهد شد اما باید دانست که جایگاه ویژه امروز کونگ‌فو استان به دلیل وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای ویژه‌ای است که نیاز به حمایت مسئولین دارد.

ورزشی کم هزینه و بدون حامی

رئیس هیئت کونگ‌فو شهرستان دیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تشریح این رشته ورزشی اظهار کرد: کونگ‌فو یکی از ویژه‌ترین ورزش‌های رزمی‌است که با وجود دیگر رشته‌های رزمی متناسب با هر نوع شکل و اندازه بدنی است و این حضور و انگیزه افراد در ورود به این رشته را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر این رشته بسیار کم هزینه‌تر از رشته‌های ورزشی رزمی دیگر است.

جواد عظیمی نیا تاکید کرد: یکی از اصول ورزشی، اخلاق ورزشی است که در این راستا، اساس فعالیت‌های کونگ‌فوکاران در این منطقه را اخلاق ورزشی نهاده‌ایم که به عنوان مثال با شناخت خانواده‌های نیازمند، علاوه بر دریافت نکردن شهریه از این ورزشکاران از سوی مجموعه ورزشی از خانواده‌های آنها نیز حمایت مالی می‌شود.

بوشهر از استان‌های برتر کونگ‌فوتوآ است/ لزوم حمایت از ورزشکاران

وی با اشاره به اینکه چندین بار در طول سال‌های مختلف تنها مدال استان بوشهر در سطح کشوری به این شهرستان رسیده است، یادآور شد: ستارگان کونگ‌فوکار شهرستان دیر همچون امین ربانی پور، محمد امین شمسی، رضا زادمهر، احمدرضا احمدی، محمد طاها مظفری پور و یسنا مظفری پور هستند که با نام استان بوشهر و شهرستان دیر در رقابت‌های کشوری و حتی بین المللی صاحب مدال شده‌اند.

انتقاد از وعده‌های مسئولان

عظیمی‌نیا اظهار داشت: با توجه به قشر فعال ورزشی هر منطقه متأسفانه برخی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، گاهی با سو استفاده از نام باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی ازجمله کونگ‌فو، تبلیغات انجام می‌دادند و شوآف رسانه‌ای خود را از طریق وعده‌هایی که هیچگاه عملی نشد، به راه می‌انداختند و در ادامه این روند نه‌تنها از ورزشکاران حمایت نمی‌شد بلکه ورزشکاران را وسیله رسیدن به مقاصد خود می‌کردند.

رئیس هیئت کونگ‌فوکاران شهرستان دیر با اشاره به سختی‌های این رشته ورزشی افزود: هم‌اکنون در شهرستان دیر تنها کلاس فعال آن واقع در بخش آبدان است زیرا تمامی کلاس‌های ورزشی این رشته در سطح شهرهای مختلف به دلیل تأمین نشدن مباحث مالی، لغو و بسیاری از استعدادها سرکوب شده‌اند و هم‌اکنون نیز بسیاری از مناطق مختلف استان نیز از تجهیزات فرسوده ورزشی استفاده می‌کنند.

لزوم حمایت از ستارگان ورزشی

وی با تاکید بر لزوم حمایت از ستارگان ورزشی، ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه کونگ‌فوکاران شهرستان دیر نیاز به یک سوله ورزشی مخصوص است که متأسفانه با وجود موفقیت‌های ویژه این مجموعه، مکان اختصاصی برای کونگ‌فوکاران وجود ندارد هرچند ما به مسئولین مربوطه ابلاغ کرده‌ایم که در کنار کمک خیرین جهت ساخت یک سوله اختصاصی از ما حمایت کنند اما با بی‌توجه مسئولین روبه رو بوده‌ایم.

عظیمی نیا با اشاره به ایده این شهرستان مبنی آموزش ترکیبی کونگ‌فو با تکواندو و کاراته افزود: طبق تحقیقات بین المللی خطرناک‌ترین رشته ورزشی فوتبال و کم خطرترین آن بوکس است زیرا در هنرهای رزمی، حمله مطابق با دفاع فرد مقابل است اما در فوتبال چنین معادله‌ای وجود ندارد و بر اساس همین است که ما طی ۱۸ سال فعالیت کنگ‌فو این شهرستان فقط ۳ مسدوم داشته‌ایم.

وی با اشاره به عدم کارایی بیمه ورزشی در حمایت کامل از ورزشکاران مصدوم گفت: فرهنگ ورزشی در خانواده‌ها در حال تغییر و تحول است به عنوان مثل بسیاری از خانواده‌ها می‌دانند که اگر مثلاً درس ریاضی فرزندشان مشکل داشت باید نقص او در این رشته را حل کرد نه اینکه او را از ورزش محروم کرد و این فرهنگ ورزشی چیزی بود که مرکز استان بوشهر پس از ۳۵ سال صبر و تلاش به آن دست یافت.

کد خبر 36733
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار