سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
آسمان استان بوشهر بارانی می‌شود/ تقویت بارش‌ها از فردا
بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز آسمان استان بارانی می‌شود و از فردا بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان، سرعت وزش بادهای جنوبی روی دریا افزایش خواهد یافت و سواحل استان تا روز دوشنبه متلاطم خواهد بود.

وی اضافه کرد: طی این مدت وقوع رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای، غالباً در نواحی شمالی و مرکزی استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط شمالی استان بر شدت بارندگی‌ها افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با خروج این سامانه از روز سه شنبه، سرعت وزش بادهای شمالی افزایش یافته و دریا تا اواخر هفته مواج و متلاطم خواهد بود.

مساعدی بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با غبار محلی، از عصر امروز در برخی مناطق وقوع رگبار پراکنده باران و رعدوبرق همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در سواحل شمالی و مرکزی استان از عصر امروز گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، از اوایل شب در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان به تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 36736
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار