سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
میزان مقاوم‌سازی اماکن روستایی استان بوشهر به ۸۰ درصد می‌رسد
بوشهر- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: طی افق چهار ساله، میزان مقاوم‌سازی اماکن روستایی استان بوشهر به ۸۰ درصد می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مقدم ظهر یکشنبه در نشست با فرماندار تنگستان اظهار داشت: اگر به توسعه روستایی توجه کافی صورت نگیرد مهاجرت روستایی را در پی خواهد داشت که حاشیه نشینی و به دنبال آن مسائل امنیتی و ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: از این رو تلاش می‌کنیم از طریق توازن منطقه‌ای در ارائه خدمات مطلوب به روستاییان موجب سرزندگی در روستاها شویم و با اجرای پروژه‌های مهم و اساسی شرایط را در استان تغییر دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: هم‌اکنون ۵۸ درصد اماکن روستایی استان بوشهر مقاوم‌سازی شده که با برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته طی افق چهار ساله ۸۰ درصد منازل مسکونی را مقاوم‌سازی خواهیم کرد.

لزوم تسهیل در پرداخت تسهیلات مسکن

وی خاطرنشان کرد: از طریق همراهی بانک‌های عامل در تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات مسکن به مردم، دوره خوب و شکوفایی را برای بوشهر رقم خواهیم زد.

مقدم ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در گذشته، در تملک و واگذاری زمین به مردم به خوبی عمل نشده که باید تلاش کنیم از طریق رایزنی با اداره کل منابع طبیعی استان به تأمین زمین مورد نیاز مردم برای ساخت مسکن کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جمعیت شهرستان تنگستان را روستاییان تشکیل می‌دهند، افزود: روستاها را معیشت محور خواهیم کرد و با برنامه‌هایی که داریم به اقتصاد روستاها کمک می‌کنیم تا توسعه مناطق روستایی را رقم بزنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: هم اکنون ۲۰ پروژه عمران روستایی با اعتبار ۱۴۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و شرکت ملی نفت ایران در شهرستان تنگستان در حال اجراست.

احداث ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومان

وی افزود: همچنین از محل اعتبارات طرح ویژه نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی سهم این شهرستان ۴۰۰ واحد تعیین شده که تاکنون ۳۸۲ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی و از این تعداد ۵۰ درصد انعقاد قرار داد انجام شده است.

مقدم ادامه داد: از محل تفاهم نامه این بنیاد با سازمان برنامه و بودجه در زمینه تأمین مسکن اقشار محروم روستایی نیز امسال هزار و ۵۰۰ واحد به شهرستان تنگستان اختصاص یافته که تاکنون ۸۸۳ نفر به بانک معرفی و از این تعداد ۵۴۲ نفر انعقاد قرارداد انجام داده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: سه میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان نیز از محل این تفاهم نامه تاکنون به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

کد خبر 36832
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار