پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
آموزش در ۲۲ مدرسه دیگر استان بوشهر حضوری شد
ایسنا/بوشهر معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۲۲ مدرسه دیگر از امروز در این استان فعالیت حضوری خود را آغاز کردند.

حسین درتاج در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آموزش حضوری مدارس تنها مربوط به امروز نیست. برخی مدارس از ابتدای سال تحصیلی با توجه به شرایطی که داشتند کلاس‌های درس را حضوری برگزار کردند اما از امروز مابقی به‌ویژه مقطع ابتدایی و متوسطه اول که تاکنون آموزش آنلاین داشتند،  با کسب مجوز می‌توانند فعالیت حضوری را آغاز کنند.

وی اضافه کردند:  سیستم برنامه ریزی مدارس به‌صورت اقتضایی است و از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر متفاوت است. شورای دانش آموزی هر مدرسه با توجه به تعداد دانش‌آموزان و فضای آموزشی تعیین می‌کند که دانش‌آموزان یک تا پنج روز در هفته آموزش حضوری داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: طبق آخرین آمار تا از اول هفته مهر تا هفته آخر آبان هزار و ۱۱۰ مدرسه از مجموع هزار و ۹۰۰ در این استان فعالیت حضوری خود را آغاز کرده‌اند.

درتاج با بیان اینکه همه مدارس باید تا پایان آذر تعیین تکلیف شوند،  ادامه داد: باقی مدارس این فرصت را دارند که مجوز لازم برای حضوری شدن مدارس را بگیرند.

وی ظرفیت مدارس را متفاوت دانست و بیان کرد: به‌طور معمول آموزش در کلاس‌هایی که ظرفیت ۱۵ دانش‌آموز را داشته باشند طبق گروه‌بندی حضوری خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: مدارس ابتدایی شهر تا کنون فقط می‌توانستند پایه اول را حضوری برگزار کنند اما از امروز در صورت داشتن مجوز آموزش سایر پایه را نیز می‌توانند حضوری برگزار کنند.

درتاج اعلام کرد: ۲۲ مدرسه در استان بوشهر که ۱۷ مورد آن در شهر بوشهر، یک مورد آبپخش، یک مورد جم،  یک مورد بردخون، یک مورد تنگستان و یک مورد در دشتستان مجوز لازم را گرفته‌اند که از امروز فعالیت خود را آغاز کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت حضوری مدارس ارتباطی با رنگبندی ندارد، اظهار کرد: اگر در یک نقطه مشکل خاصی به‌صورت کلان به‌وجود آید ستاد ملی یا استانی کرونا تصمیماتی خواهد گرفت و آموزش و پرورش نیز تابع آن خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بوفه و آبخوری مدارس بازنخواهد بود و سرویسی داده نمی‌شود. اگر دانش آموزان نیاز به خوراکی داشتند از منزل بیاورند و آب نیز در بطری‌های آب با خودشان به همراه داشته باشند.  

انتهای پیام

کد خبر 36871
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار