جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
نحوه انتصاب‌ها در استان بوشهر شفاف شود/ مردم خط قرمز ما هستند
بوشهر- نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خط قرمز ما منافع مردم است، گفت: روند و نحوه انتصاب‌ها در استان بوشهر شفاف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد دخالت نمایندگان در انتصابات اظهار داشت: ما بر اساس قانون اساسی حق دخالت در انتصابات را نداریم و رهبر معظم انقلاب هم تاکید ویژه‌ای بر این موضوع دارند.

وی دخالت نمایندگان در انتصابات را یک آفت بزرگ دانست و اضافه کرد: انتظار داریم مسئولان قوی و توانمند در مسئولیت‌ها منصوب شوند و بر اساس شایسته‌سالاری افرادی دلسوز و متخصص و مردم دار منصوب شوند. برخی از همکاران ما رعایت نکرده و در این انتصاب‌ها دخالت می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خط قرمز ما مردم و منافع مردم است افزود: هر جایی که ببینیم منافع مردم زیر پا گذاشته شده است سکوت نمی‌کنیم و شرعا هم وظیفه داریم که مسائل را به مردم بگوییم.

وی با اشاره به دخالت حامیان وزیر سابق نفت در انتصاب‌های استان تصریح کرد: توصیه ما این است که از این اقدامات دست بردارند و مردم و رسانه‌ها هم این مسائل را مطالبه کنند.

رضایی در پاسخ به سوالی در مورد رضایت از انتصابات در استان افزود: به انتصابات استان بوشهر نمره قبولی نمی‌دهم و تا الان خوب نبوده است. انتظار داشتیم که انتصابات شفاف باشد که نیست و لایه‌های مختلف تصمیم گیران و تصمیم‌سازان مشخص شوند.

وی تاکید کرد: اگر مدیری را انتخاب می‌کنید باید از آن دفاع کنید و به مردم بگویید که بر اساس کدام شاخص‌ها انتخاب شده‌اند. اگر کارها قابل دفاع باشد باید به اطلاع مردم برسد.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه شهرستانی به موضوع نداریم گفت: دشتستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه نیروی انسانی است ولی تاکنون به خوبی از این ظرفیت استفاده نشده است و انتظار داریم و امیدواریم این روند اصلاح شود.

وی گفت: هنوز زود است که در مورد عملکرد دولت و استاندار بوشهر قضاوت کنیم. حمایت لازم را از استاندار در مسیر توسعه استان از جمله رفع مشکل بیکاری جوانان، حل مسئله آب، رفع آسیب‌های اجتماعی و… خواهیم داشت و همه باید کمک کنیم که دولت عملکرد مطلوبی در سطح استان داشته باشد.

رضایی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استان برای رفع مشکلات مردم خاطرنشان کرد: حامی و در کنار همه مسئولان هستیم و تا جایی که صادقانه به مردم خدمت کنند در کنار آنها خواهیم بود و هر جایی انحرافی را دیدیم تذکر می‌دهیم و اگر اصلاح نشد حتماً به مردم توضیح خواهیم داد.

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات کشور به خاطر نبود شفافیت است. در همه مسائل به‌ویژه موضوعات اقتصادی باید شفافیت گسترش یابد تا از فساد و ناکارآمدی جلوگیری شود.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: طی یک سال و نیمی که از فعالیت مجلس گذشته است، ۳۵۱ سوال از مسئولان دولت داشته‌ام، ۵۵۷ تذکر به رئیس جمهور و وزرا داده‌ام و در ۶۶ طرح تحقیق و تفحص نیز مشارکت داشته‌ام.

کد خبر 36892
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار