جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
سامانه بارشی سه‌شنبه از استان بوشهر خارج می‌شود
بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی سه‌شنبه از استان بوشهر خارج می‌شود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی در سطح استان عمدتاً در نواحی شمالی و مرکزی استان تا اوایل وقت فردا است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از فردا سه شنبه با خروج تدریجی سامانه بارشی و افزایش سرعت وزش بادهای شمالی، ضمن کاهش نسبی دما، سواحل استان نیز تا اواخر هفته مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: با خروج تدریجی سامانه بارشی، از ظهر سه شنبه سرعت وزش بادهای شمالی روی دریا افزایش خواهد یافت و به سبب وزش باد نسبتاً شدید تا شدید با مؤلفه غالباً شمال غربی، به تناوب سواحل و فراساحل استان تا روز پنج شنبه مواج و متلاطم است.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود طی این مدت، سرعت باد گاهی به بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از دو متر افزایش یابد.

مساعدی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری، در برخی نقاط عمدتاً نواحی شمالی و مرکزی استان رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندباد و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ و از فردا به تدریج کاهش ابر و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و از فردا به تدریج شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۴ تا ۴۲ گاهی ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا نیز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از فردا در سواحل شمالی و مرکزی به تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 36893
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار