پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
ارسال ۶۸۰ اثر به دبیرخانه سومین دوره جایزه ملی غزل
ایسنا/بوشهر دبیر سومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور گفت: ۶۸۰ اثر با پایان مهلت ارسال آثار دبیرخانه این رویداد ارسال شد.

حسن فرهادی با اعلام این خبر گفت: با پایان یافتن مهلت شرکت در سومین دوره رویداد مهم ادبی فرهنگی جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور، شاعر، پژوهشگر و غزل‌سرای خطه جنوب کشور، ۶۸۰ اثر به این دبیرخانه این جایزه ارسال شد.

وی ادامه داد: در این دوره در بخش غزل ۵۷۹ اثر، در بخش مجموعه‌غزل ۸۱ اثر و در بخش پژوهش غزل نیز ۱۹ اثر به دبیرخانه سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور ارسال شده‌است که در مجموع با رشد ۱۵ درصدی استقبال از این جایزه در مقایسه با سال گذشته روبه‌رو شده‌ایم.

فرهادی افزود: آثار رسیده به بخش غزل، کدگذاری شده‌ و بدون نام برای هیات داوری ارسال خواهند شد. همچنین در بخش کتاب و پژوهش‌ها نیز آثار ارسال‌شده دسته‌بندی و برای داوران ارسال می‌شود.

به گفته دبیر سومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور، محمدرضا روزبه، کبری موسوی‌قهفرخی و بهمن بنی‌هاشمی، داوری بخش پژوهش برعهده دارند و مجتبی صادقی، غلامرضا طریقی، شهرام میرزایی، صالح دروند و زینب چوقادی آثار رسیده به دو بخش غزل و غزل‌های ارسالی را مورد بررسی و داوری قرار می‌دهند.

فرهادی تصریح کرد: اسامی نامزدهای نهایی سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور یکم دی‌ماه ۱۴۰۰ اعلام می‌شود و برگزیده‌های این رویداد ادبی هم در آیینی همزمان با سالروز تولد زنده‌یاد حسین جلال‌پور، پژوهشگر و غزل‌سرای فقید جنوبی ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ در بندرگناوه (زادگاه وی) معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی در خصوص نحوه برگزاری آیین پایانی سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور –جایزه غزل مستقل- توضیح داد: در صورت پایدار بودن شرایط آبی استان، این آیین با رعایت دستورالعمل‌های  بهداشتی به‌صورت حضوری و با حضور شاعران و بزرگان ادبی کشور در بندرگناوه برگزار خواهد شد.

دبیر سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور ادامه داد: در بخش جنبی آیین پایانی این جایزه ادبی برگزاری سه کارگاه «ژوهش غزل»، کارگاه «غزل آوانگارد» و کارگاه «کیفیت‌سنجی چاپ کتاب‌های غزل منتشرشده در دهه گذشته» با تدریس اساتید غزل کشوری پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دبیر خانه جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور، یادآوری می‌شود، آیین پایانی سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ در بندرگناوه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 36911
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار