شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
تصمیم‌گیران استان بوشهر فردا پاسخگوی معضلات باشند
ایسنا/بوشهر نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی نمایندگان مجلس در انتصابات دخالت می‌کنندگفت: فرایند انتصابات باید شفاف باشد و لایه‌های مختلف تصمیم‌ساز استان بوشهر باید پاسخگوی معضلات اساسی مردم استان باشند.

ابراهیم رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در یکسال و نیمی که از فعالیت مجلس گذشته است، ۳۵۱ سؤال از مسئولان دولت داشته‌ام، ۵۵۷ تذکر به رئیس جمهور و وزرا داده‌ام و در ۶۶ طرح تحقیق و تفحص نیز مشارکت داشته‌ام.

وی اضافه کرد: نسبت به تأخیر در انتصابات دولت انتقاد دارم، دولت باید در زمینه تعیین مدیران به ویژه مدیران ارشد هرچه زودتر اقدام کند و اگر بنای ابقای آنهاست هم این کار را کند،  چرا که وقتی به ملاقات مدیری در مرکز می‌رویم نمی‌دانیم آن مدیر تا یک هفته دیگر هست یا خیر.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به این دولت خوش بین هستیم،  امروز که هر سه قوا یک دست و انقلابی شده، دیگر مردم بهانه‌ای برای کار نکردن و ادامه مشکلات نمی‌پذیرند. مسئولان باید بدون حاشیه در حل مشکلات جامعه و تحقق مطالبات مردم تلاش کنند.

دخالت حامیان کرسنت و زنگنه در انتصابات

رضایی ادامه داد: دخالت نمایندگان مجلس در انتصاب مدیران را به ضرر مجلس، دولت و مردم است همانطور که رهبری نیز در آخرین دیدار خود با نمایندگان مردم دخالت نمایندگان مجلس در انتصاب و یا عزل مسئولان و مدیران خلاف قانون اعلام کردند.

نماینده مردم دشتستان عنوان کرد: حامیان کرسنت و وزیر سابق نفت، در انتصاب‌ها دخالت کردند یا می‌کنند. توصیه ما این است که از این اقدامات دست بردارند. نیاز است مردم و رسانه‌ها هم این مسائل را مطالبه کنند.

رضایی بیان کرد: دخالت نمایندگان در انتصابات یک آفت بزرگ است، باید مسئولان قوی و توانمند در مسئولیت‌ها منصوب شوند اما برخی از همکاران ما رعایت نکردند.

وی گفت: به انتصابات استان بوشهر نمره قبولی نمی‌دهم و تا الان خوب نبوده است. انتظار داشتیم که انتصابات شفاف باشد که نیست و لایه‌های مختلف تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان فردا باید پاسخگو مشکلات استان باشند.

به انتصابات استان بوشهر نمره قبولی نمی‌دهم

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آن‌ها باید پاسخگو فقر، بیکاری، بی‌بندوباری نفتی‌ها و معضلات اساسی مردم استان بوشهر باشند.

رضایی تأکید کرد: انتصابات شفاف نبوده است اگر مدیری را انتخاب می‌کنید و به آن باور دارید باید از آن دفاع کنید و به مردم بگویید که بر اساس کدام شاخص‌ها انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: نگاه شهرستانی به انتصابات ندارم اما احساس و برداشتم این است که نیروهای دشتستانی در گرفتن مسئولیت‌ها نادیده گرفته شده‌اند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنوز زود است که در مورد عملکرد دولت و استاندار بوشهر قضاوت کنیم. ما در اول راه هستیم وامیدواریم در ادامه این روند اصلاح شود در عین حال تأکید می‌کنم همه ما وظیفه داریم از استاندار و مسئولین جدید حمایت کنیم.

نمایشگاه خرما هفته آینده در بوشهر برگزار می‌شود

رضایی با بیان اینکه افزایش قیمت خرما در پایان فصل برداشت اتفاق افتاد اما راضی‌کننده نبود، اظهار کرد: مهر و شهریور بیشترین تولید خرما در استان بوشهر بوشهر اتفاق می‌افتد و عرضه به حداکثر می‌رسد درصورتی که تقاضا ثابت است. از این رو طبیعی است قیمت خرما در آن مقطع زمانی مطلوب نباشد.

وی با اشاره به اینکه برخی خرمای دشتستان را می‌خرند و در سردخانه‌های شمال کشور ذخیره می‌کنند، بیان کرد: سود اصلی را در این بین دلال‌ها می‌برند. اولویت ما اکنون جلوگیری از خام فروشی و توسعه سردخانه‌ها است.

نماینده مردم دشتستان خاطرنشان کرد: صادرات یکی از کمک‌های اصلی به خرمای دشتستان است. برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است و هفته آینده نمایشگاه بین‌المللی خرما در بوشهر برگزار می‌شود که می‌تواند روند صادرات را تسریع ببخشد.

نسبت به نامهربانی‌هایی که با نیروی بومی در عسلویه می‌شود گلایه‌مندیم

رضایی عنوان کرد: شاید زمانی می‌گفتند در استان بوشهر افراد تخصص‌های لازم برای تصدی پست‌های مدیریتی حوزه نفت را ندارند اما در طول این سال‌ها دانشگاه‌های متعددی در استان شکل گرفته و نیروهای متخصص کارآمد را تربیت کرده است.

وی یادآور شد: ما هم از نامهربانی‌هایی که با نیروی بومی در عسلویه می‌شود گلایه‌مندیم. یکی از درخواست‌های ما از وزیر نفت توجه کافی به نیروهای متخصص بومی نفت است.

تشکیل کارگروه برای انتقال مگاپروژه هرمز عسلویه به لامرد

نماینده دشتستان در خصوص تلاش‌های نماینده لامرد برای انتقال مگاپروژه هرمز عسلویه به لامرد گفت: کارگروهی برای بررسی انتقال مگاپروژه پتروشیمی هرمز تشکیل شده است، در پیگیری‌های اولیه اعلام شد که مسأله جدی نیست.

وی با بیان اینکه قسمتی از مسأله بعد حقوقی پیدا کرده است، گفت: در بحث مالکیت و زمین در حال بررسی هستیم. اکنون نمی‌توان اظهار نظر قطعی در این خصوص داشت. اما من به همراه تعدادی از جوانان بومی، متخصص و حقوق‌دان در حال بررسی هستیم.

خودروسازی در کشور نیاز به یک انقلاب دارد

رضایی بیان کرد: خودروسازی در کشور ما به‌طور اساسی معیوب است و نیاز به یک انقلاب دارد. حل معضلات کشور در حوزه خودروسازی نیاز به یک جراحی و یک تصمیم بزرگ دارد. ‌امیدواریم این دولت تصمیمی جدی در اینباره بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تعرفه‌گذاری‌ها باعث سوءاستفاده برخی افراد شده است، گفت: مفاسد زیادی وجود دارد، سفره‌ای بوده و افراد زیادی آنجا استخدام شده‌اند، حقوق نجومی پرداخت می‌کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خودروسازان کلان‌ترین بدهکاران کشور هستند.

ارز ترجیحی از ریشه‌های توزیع رانت در کشور است

رضایی در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ارز ترجیحی یا همان ارز جهانگیری یکی از ریشه‌های توزیع رانت در کشور است چراکه عده‎ای به جای اینکه آن را صرف تأمین کالای اساسی و دارو کنند آن را به جیب‌زده و صرف امور شخصی خود کردند.

وی ادامه داد: من طرفدار حذف آن هستم، ولی بهتر است این کار با نهایت پختگی و همراه با پیوست‌های مختلفی، فرهنگی، رسانه ‏ای و همراه با آگاه کردن مردم باشد تا این جراحی اقتصادی به بهترین شکل ممکن اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 36946
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار