پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
دانش‌آموزان و معلمان واکسن نزده‌، هفته‌ای ۲ بار تست کرونا بدهند
ایسنا/بوشهر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به انجام واکسیناسیون کادر آموزشی، اداری و خدماتی و دانش‌آموزان، لازم است افرادی که واکسیناسیون انجام نداده‌اند، هفته‌ای دو بار(هر ۳ روز یک‌بار) آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: برای افرادی که یک نوبت واکسن دریافت کرده باشند تا زمان تکمیل واکسیناسیون( ۱۴ روز بعد از دریافت دو دوز واکسن)، بر اساس آیین‌نامه ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لازم است که هفته‌ای یکبار آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در بازگشایی‌ها، مدارس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اماکن تجمعی بوده و فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت فرهنگیان، دانش‌آموزان و کارکنان در راستای کاهش مواجهه و قطع زنجیره تماس بیماری کووید ۱۹، از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: برای حصول به این نتیجه ضرورت دارد علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، مقررات ویژه‌ای از طریق فاصله‌گذاری اجتماعی برای کاهش مواجهات متناسب با سطح اضطرار و درجه اهمیت فعالیت آموزشی، مهارتی و همچنین واکسیناسیون دانش‌آموزان و کادر مدرسه در نظر گرفته شود.
وی بیان داشت: توجه به ورود افراد واکسینه شده و یا غربالگری شده (با تست PCR)، پیشگیری از تجمعات، رعایت فاصله‌گذاری در تمام شرایط و تهویه مناسب از موارد قابل‌توجه در بازگشایی مدارس بوده و کماکان اولویت شامل شستن دست‌ها، فاصله فیزیکی مناسب و استفاده از ماسک برای همه افراد در مدرسه مورد تأکید است.

دکتر خواجه ئیان تأکید کرد: اصول کلی پیشگیری از کرونا و مشارکت همگانی دانش‌آموزان و کارکنان کماکان به قوت خود باقیست که شامل واکسیناسیون همگانی، شستشوی مرتب و صحیح دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی مناسب و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت تنفسی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، وی تأکید کرد: از والدین تقاضا می‌شود چنانچه علائم مشکوک شبیه به سرما خوردگی (سرفه، عطسه، آبریزش و گرفتگی بینی، تب و... )  در دانش‌آموز خود مشاهده کردند تا بهبودی کامل، فرزند خود را به مدرسه نفرستاده تا از سلامت خود و دیگر خانواده‌ها محافظت کنند.

انتهای پیام

کد خبر 36955
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار