پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
برگزاری مهرواره هوای نو/ هیئت‌ها آثارشان را ثبت کنند
بوشهر- رئیس شورای هیئت های مذهبی با اشاره به برگزاری مهرواره هوای نو گفت: هیئت‌های مذهبی آثار و فعالیت خود را در سامانه مهرواره ثبت کنند.

نوشاد نوشادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دبیرخانه مهرواره هوای نو برای معرفی و تجلیل از برگزیدگان سال هیئت و تشکل‌های دینی جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرده است.

وی اضافه کرد: هدف از این مهرواره شناسایی و معرفی فعالیت هیئت‌های مذهبی برای عموم مردم، نگاه به هیئت‌های مذهبی و تشکلهای دینی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ایجاد جریان فرهنگی مؤثر و تأثیرگذار برای قدرت نمایی نرم در برابر دشمنان انقلاب اسلامی، کمک به شناسایی هیئت‌ها و تشکل‌ها و افراد تأثیرگذار و ایده‌های خلاقانه در حوزه فرهنگی انقلاب اسلامی، ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و الگوهای مناسب و شاخص هیئت‌های و تشکل‌های دینی در افق و چشم انداز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین تقویت انگیزه مردمی شدن تبلیغ دین برشمرد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با بیان اینکه مهرواره هوای نو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد حوزه هیئت و تشکل‌های دینی در طول تاریخ چهار دهه انقلاب اسلامی است، افزود: هیئت‌های مذهبی از مهم‌ترین، متراکم‌ترین و مؤثرترین تشکل دینی و مردمی هستند که فعالیت آنها به صورت محله‌محور و مویرگی است و در اعماق جامعه و تمام جغرافیای ایران اسلامی اعم از شهر و روستا نفوذ و فعالیت می‌کنند و این مهم باعث شده است تا نقش بی بدیل و تأثیرگذار خود را در هوای نو ایفا کنند.

وی گفت: مهرواره هوای نو در سه بخش ستایشگری اهل بیت (ع)، کتاب سال هیئت و کتاب عاشورا و فعالیت اجتماعی، فرهنگی و مذهبی هیئت‌های تشکیل شده است و با توجه به اینکه هدف از این مهرواره شناسایی و معرفی و تقدیر از برگزیدگان سال هیئت و تشکل‌های دینی است.

نوشادی تاکید کرد: از هیئت‌های مذهبی سراسر کشور درخواست داریم تا هر چه سریع‌تر و تا قبل از تاریخ ۲۴ آذرماه آثار و فعالیت خود را در زمینه کتاب هیئت و عاشورا و کارکردهای اجتماعی و دینی و مذهبی هیئت خود به نشانی و آدرس اینترنتی دبیرخانه مهرواره هوای نو بارگذاری و ثبت کنند تا علاوه بر معرفی آثار آنها در کشور از جوایز ارزنده مهرواره نیز بهره مند شوند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور افزود: آئین افتتاحیه مهراوره هوای نو در تاریخ ۱۷ آبانماه با حضور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) و مدیران هیئت‌های شاخص کشور در تکیه نیاوران تهران برگزار شد و آخرین مهلت آثار را ۲۴ آذرماه امسال و آئین اختتامیه را اواخر بهمن ماه سال جاری عنوان کرد.

کد خبر 36972
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار