چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
نان شرکت‌های عسلویه هم از استان‌های همجوار می‌آید!
ایسنا/بوشهر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: امروز بسیاری از خدمات جزیی در عسلویه از جمله تامین نان مصرفی شرکت‌ها از استان‌های هجوار تامین می‌شود.

مصدق کشاورزی روز در اختتامیه هفته کارآفرینی در جمع کارآفرینان استان بوشهر اظهار کرد: امروز پس از ۱۸ سال در عسلویه برای یک مجموعه ۹۰ تا ۱۲۰ هزار نفری جمعیت کارگری انجمن‌ صنفی و کارگری که در نوع خود بی نظیر است در دل مجموعه نفت ایجاد شده تا به این وسیله کارگر بتواند از حقوق خود دفاع کند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: کانون‌های کارآفرینی به عنوان یک جای امن برای کارآفرینان است که باید با عملکرد درست از تسهیلات موجود برای رونق کار استفاده شود.

کشاورزی یادآور شد: هرچند ویروس کرونا باعث تعطیلی و ضرر و زیان بسیاری از مشاغل و کسب و کارها شد اما در کنار آن فرصت‌های جدید دیگری از جمله تجارت الکترونیک فراهم شد که استان بوشهر در این بخش پیشرو است.

به گفته مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نرخ بیکاری تابستان در استان بوشهر درحالی ۱۰ درصد اعلام می‌شود که در استان مشاغلی وجود دارد که بازگشت سرمایه آن در مدت زمان بسیار کم انجام می‌شود و برای رسیدن به این نقطه تغییر الگوهای رفتاری در کسب و کارها ضروری است.

کشاورزی افزود: امروز بسیاری از خدمات جزیی در عسلویه از جمله تامین نان مصرفی شرکت‌ها از استان‌های هجوار تامین می‌شود.

وی عنوان کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده تنها ۴۳ درصد منابع و مصارف داخلی بانک‌های این استان در قالب تسهیلات پرداخت شده و بوشهر آخرین استان کشور دراین بخش به شمار می‌رود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: این میزان پرداخت تسهیلات در این استان ناچیز است درحالی که در برخی استان‌ها تسهیلات پرداختی از محل منابع و مصارف داخلی بانک‌ها به ۱۱۵ درصد می‌رسد.

کشاورزی بیان کرد: استان بوشهر بالاترین منابع کشور را در بانک‌ها تامین کرده اما از نظر مصارف به عنوان آخرین استان کشور معرفی شده است.

وی عنوان کرد: برخی از بانک‌های استان بوشهر فقط برای خود ارزش افزوده دارند و در بهترین مناطق استان بوشهر زمین و ساختمان تملک کرده و منابع خود را در سایر استان‌ها هزینه می‌کنند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر یادآور شد: اگر قرار است کارآفرینی و اشتغالی صورت گیرد همه باید پای کار باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر؛ کشاورزی، با بیان اینکه در دوران کرونا کارآفرینی اجتماعی فعال شد اظهار کرد: در استانی مانند بوشهر با وجود ریشه های قومی و قبیله ای نرخ بی تفاوتی اجتماعی در این استان بالا بود اما کرونا با وجود آسیب‌های جدی به پیکره اقتصاد توانست سبک زندگی را تغییر دهد و بسیاری از افراد با انجام کارهای خلاقانه اجازه ندادند کسب و کار آنها زمین‌گیر شود.

انتهای پیام

کد خبر 36978
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار