شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
برخورد با معضل سگ گردانی از مطالبات جدی مردم جزیره خارگ است .

خارگ : مسئول اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره خارگ برخورد با معضل سگ گردانی را از مطالبات جدی مردم در مواجهه آن‌ها با این ستاد برشمرد و گفت : ستاد امر به معروف و نهی از منکر خارگ خود را مکلف می‌داند که به این خواسته مردم توجه کند.

به  گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین  روح الله بهرام نژاد مسئول اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره خارگ گفت : با توجه به اینکه برخورد با پدیده سگ گردانی جزو مطالبات مردمی است در همین راستا ستاد امر به معروف و نهی از منکر  ابتدا اقدام به تذکر،متولیان اجرایی و  سپس اخذ تعهد و در نهایت ارسال گزارش به مراجع قضایی کرده است.

او به برخی علل شیوع سگ گردانی میان جوانان در جامعه نیز اشاره کرد و گفت : ضعف در فراهم کردن سرگرمی، کمبود برنامه برای پرکردن اوقات فراغت، احساس تنهایی و فاصله بین والدین و فرزندان و همچنین کاهش ارتباط با خویشاوندان و همسایگان از جمله آنهاست.

 بهرام نژاد سگ گردانی را نوعی الگوبرداری سطحی از زندگی غربی همراه با احساس تفاخر به دیگران عنوان کرد و گفت: اگر سگ قیمت بالایی هم داشته باشد این احساس تفاخر فزونی هم پیدا می‌کند.

مسئول اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره خارگ با بیان اینکه در این جزیره سگ گردانی عموما در پارک ها و معابرعمومی دیده می‌شود، گفت: عموما افراد سگ گردان از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستند به گونه‌ای که برخی از آن‌ها بیش از چهار میلیون تومان در ماه برای آن هزینه می‌کنند.

او خواستار فرهنگ سازی برای جلوگیری از سگ گردانی در سطح جامعه شد و گفت: این پدیده تهدیدی علیه سلامت روانی و بهداشتی جامعه به حساب می‌آید و باید افراد را از خطرات آن آگاه کرد.

 بهرام نژاد با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار و ۷۰۰ بیماری مشترک بین انسان و حیوانات شناسایی شده است، افزود: حدود 300 مورد آن از طریق سگ قابل انتقال است که می‌تواند موضوع قابل تاملی برای افرادی که از نزدیک با آن مواجه هستند، باشد.

این مقام مسئول افزود: از سوی دیگر حضور سگ گردانان در خیابان ها و اماکن عمومی موجب سلب آسایش و امنیت روانی سایرین می‌گردد و خالی از خطر هم برای آن‌ها نیست، کما اینکه چند ماه پیش شاهد حضور سنگ های ولگرد خیابانی در جزیره خارگ بودیم.

او گفت: نکته قابل تامل دیگر، بازشدن پای سگ‌ها در مکان های پر ترد در جزیره بخصوص درمرکز شهر و پارک های سطح جزیره است که این موضوع باعث آزار و اذیت برای اهالی شده و ترس را بین زنان و کودکان افزایش می‌دهد.

 بهرام نژاد افزود: از سوی دیگر انتشار تصاویر سگ و سگ گردانی بعضی از ساکنین خارگ در فضای مجازی نیز خود باعث گسترش این ناهنجاری اجتماعی می‌شود و بسیاری از جوانان و نوجوانان به تقلید از آن‌ها به این کار روی می‌آورند.

مسئول اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره خارگ با اشاره به پدیده سگ گردانی در کشور‌های غربی، گفت: در عین حال آن‌ها ورود سگ و یا سایر حیوانات با خوی درندگی را به برخی تفرجگاه‌ها و پارک‌ها ممنوع کرده اند که ما نیز می‌توانیم اقدامی مشابه انجام دهیم.

 بهرام نژاد، ارایه آموزش در خصوص مخاطرات نگهداری سگ را بر برخورد قهری مقدم دانست و گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره خارگ می‌تواند با همکاری سایر دستگاه‌ها مانند شهرداری، پلیس اجتماعی و دیگر رسانه‌ها آموزش‌های لازم را به عموم شهروندان و بخصوص افراد سگ گردان ارایه کند.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره خارگ گفت: از آنجایی که سگ گردانی تهدیدی علیه بهداشت عمومی تلقی شده و احتمال صدمه و ایراد جراحت از سوی سگ‌ها به مردم و بخصوص کودکان و سالخوردگان وجود دارد لازم است در جهت دفاع از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم هرچه سریعتر راه چاره‌ای برای این قضیه اندیشید .

کد خبر 37027

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار