پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کتابداران برتر تنگستان تقدیر شدند
بوشهر- در آئینی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از کتابداران برتر تنگستان تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار تنگستان چهارشنبه‌شب در آئین تقدیر از کتابداران فعال شهرستان ضمن بیان اینکه باید نگرش مردم و مسئولین به سمتی برود که کارهای جدیدتری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، با تدبیر و برنامه‌ریزی بیشتر انجام شود، عنوان کرد: در خصوص کتاب و کتاب‌خوانی اگر واقع‌بینانه بررسی کنیم، معتقدم رفتن به سمت کارهای دیجیتالی، فرهنگ استفاده از کتاب و انس با کتاب را به حداقل رسانده است.

احمد لطفی اضافه کرد: باید واحدهای کوچک کتابخوانی در روستاها و نقاط مختلف شهرستان ایجاد کنیم تا افراد از سنین پایین با کتاب انس بگیرند.

وی ضمن بازدید از کتابخانه عمومی علم‌الهدی اهرم، سه مقوله مهم را برای توسعه کتابخانه و کتابخوانی اینگونه برشمرد: ابتدا باید از مجامع و تشکل‌های مردمی که درک موضوعی خوبی از اهمیت کتاب دارند را پای کار آورده تا برای ایجاد زیرساخت‌های کتابخانه‌ها کمک کنند و همچنین حتی‌المقدور مبحث کتاب را به خانواده‌ها ارتباط داده تا خانواده‌ها در کنار تأمین دیگر نیازهای اولیه، کتاب را نیز وارد حریم خود کنند و اذهان همه مسؤلین انتصابی و انتخابی را در راستای کانال کتاب قرار داد.

 کتابداران برتر تنگستان تقدیر شدند

لطفی خاطرنشان کرد: نباید همه منابع مالی را در حوزه‌های عمرانی هزینه کرد و حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را باید در برنامه‌های کاری‌مان لحاظ کنیم و همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها می‌بایست بخشی از کار خود را به حوزه فرهنگی و کتابخوانی اختصاص دهند.

در پایان این نشست، فرماندار تنگستان از خانم‌ها کلثوم عالی پور و لیلا رستمی به عنوان کتابداران برتر کشور، خانم راضیه آردن به عنوان کتابدار برتر استان و همچنین دو عضو نوجوان کتابخانه عمومی اهرم، خانم سوگند جعفری و محمد محمدی به عنوان کتاب‌خوانان برتر شهرستان، با اهدای لوح، تقدیر کرد.

 کتابداران برتر تنگستان تقدیر شدند

کد خبر 37049
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار