جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
شکارچی دشتستانی حکم سبز گرفت
ایسنا/بوشهر رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: شکارچی ۲ قطعه تیهو به فعالیت در سمن‌های زیست محیطی و مطالعه کتاب نهضت حفظ محیط زیست محکوم شد.

سیروس کرمی اظهار کرد: دادرس شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو دشتستان در طول هفته پایانی آبان ماه حکم سبزی را صادر کرد.

وی اضافه کرد:‌در این پرونده که متخلف اقدام به شکار ۲ قطعه تیهو(یک نر-یک ماده)  کرده بود، حکم تعزیری شش ماه حبس متخلف را با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی متهم و اینکه هدف توسعه پایدار سیاست جنایی تعیین انسجام و ادامه هیات اجتماع (دولت و جامعه مدنی) با پاسخ به نیاز اشخاص و اموال به امنیت است و ابزار دستیابی به هدف مذکور در تدابیر کیفری و ناکیفری جستجو می شود.

رئیس اداره امور حقوقی اداره کل محیط زیست استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه بیشتر نظام‌های پاسخگو به جرم تلاش دارند تا با اتخاذ تدابیر درمان- محور زمینه اصلاح مجرمان و بازگشت آنان به جامعه را فراهم سازند و تاحد امکان با فاصله گرفتن از حقوق تنبیهی از حذف یا طرد بزهکار جلوگیری کنند بدیهی است هر اندازه که سیاست جنایی بیشتر از ظرفیت‌های اجتماعی استفاده کننده در دستیابی به این اهداف توفیق بیشتری حاصل می کند.

کرمی تصریح کرد: زندان به عنوان یکی از گسترده ترین مجازات‌ها توفیق چندانی در اصلاح و بازپروری زندانیان نداشته و با توجه به جرم زا بودن محیط زندان و هزینه های اقتصادی به تجویز حاصله از ماده ۶۴ و تبصره آن از قانون مجازات اسلامی حبس شش ماهه تعزیری به مجازات جایگزین الف: همکاری متهم با یکی از سمن‌های زیست محیطی استان بوشهر یا اداره محیط زیست شهرستان دشتستان در جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست و شکار ازطریق فعالیت تبلیغی به مدت شش ماه و ب: مطالعه کتاب نهضت حفظ محیط زیست بیانات مقام معظم رهبری از انتشارات انقلاب اسلامی که پس از مطالعه توسط اجرای احکام کیفری از ایشان آزمون و نمره قبولی اخذ کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طول سال جاری، صدور احکام سبز در مراجع قضایی شهرستان دشتستان گسترش یافته و این رویه قضایی در صدور احکام زیست محیطی در این شهرستان تبدیل به الگوی قضایی شده است. در همین زمینه امیدوارم با توجه به سیاست‌های حبس-زدایی قوه قضاییه، صدور احکام سبز در سراسر استان بوشهر نیز تبدیل به رویه قضایی شود.

انتهای پیام

کد خبر 37051
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار