جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
۲۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان بوشهر فعالیت دارد
بوشهر- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از فعالیت ۲۳ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی صبح جمعه در برنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر گناوه ضمن اشاره به فعالیت ۲۳ مرکز کانون به صورت ثابت، سیار و پستی در سطح استان بوشهر، اظهار داشت: کانون خانه‌ای کوچک، گرم و صمیمی اما بزرگ در اهداف و اندیشه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: هدف کانون پرورش فکر و کشف استعداد در بین کودکان و نوجوانان استان برای ساختن آیندهٔ ایران عزیز است.

رسولی به محورهای گوناگون فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخت و بیان داشت: کانون در بیش از ۶۰ رشته مختلف فرهنگی، هنری، پژوهشی، ادبی، دینی و… فعالیت دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: شالودهٔ کانون بر پایه «آیندهٔ ایران» بنا شده که این آینده در دستان کوچک کودکان امروز است و از این رو کانون برای تک‌تک کودکان برنامه‌ای هدفمند دارد.

رسولی تصریح کرد: مقولهٔ کتاب و کتابخوانی در کانون از فعالیت‌های اصلی و مراکز کانون در استان را کتابخانه‌های تخصصی کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز گناوه نیز که دیگر مهمان برنامه بود به سیر تاریخچه تأسیس کانون در گناوه پرداخت و اظهار داشت: کانون مرکز گناوه در خرداد سال ۷۰ و همزمان با میلاد امام رضا (ع) به عنوان دومین مرکز کانون استان بوشهر افتتاح شد و با راه‌اندازی مرکز گناوه، کانون استان بوشهر که تا آن سال زیر نظر استان فارس بود، مستقل شد.

فاطمه ارشادی گفت: فعالیت‌های فرهنگی سطح شهر تا قبل از افتتاح کانون فقط محدود به پایگاه‌های مساجد بود اما با افتتاح کانون کودکان و نوجوانان، تعداد زیادی برای عضویت در کانون پیش‌قدم شدند، استقبال به حدی بود که برای برگزاری کلاس‌ها در حیاط مرکز صندلی می‌چیدیم.

وی اضافه کرد: در کتابخانه کانون گناوه باید روی هر صندلی دو نفر از بچه‌ها می‌نشستند و برای تحویل کتاب صفی بزرگ شکل می‌گرفت و هر روز دو ساعت فقط صرف ثبت کتاب‌هایی می‌شد که اعضا به امانت می‌گرفتند.

ارشادی با اشاره به تأثیرگذاری کانون متذکر شد: فعالیت‌های کانون چنان اثرگذار بوده که اکنون اعضای قدیمی کانون فرزندان خود را در این مرکز ثبت‌نام می‌کنند.

وی با اشاره به ارزشمندی عملکرد تصریح کرد: ارزشمندی عملکرد کانون را در انتخاب آگاهانه و با میل و علاقهٔ کانون توسط کودکان و نوجوانان باید برشمرد.

ارشادی تاکید کرد: تمام تلاش ما در کانون نیز فراهم کردن بهترین شرایط و ایجاد فضایی دلنشین برای پاسخگویی به این حجم از علاقه است و هدف ما رشد بچه‌ها برای شناخت خود و دنیای پیرامون‌شان است، چرا که آینده این سرزمین در دست آنهاست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی کانون توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

ارشادی افزود: ما در کانون با شیوه‌های مختلف و خلاقانه همکاران در مرکز سعی می‌کنیم کودکان را به این سمت سوق داده و بین کودکان با کتاب و کتابخوانی انس و الفت برقرار کنیم و این سنت را به یک عادت تبدیل کنیم.

وی بیان داشت: کانون آغازگر و جز نخستین مراکز فعالیت‌های فرهنگی هنری در گناوه برشمرد که موجب تربیت بسیاری از هنرمندان و فعالان فرهنگیِ امروز گناوه شده که اکنون در حال ساخت حافظه فرهنگی‌هنری شهر هستند.

در ادامهٔ سلسله شب‌های فرهنگی‌هنریِ انجمن هوای تازه بندر گناوه، شصت و هشتمین شب به مناسبت «روز جهانیِ کودک» به «شب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گناوه» اختصاص داشت.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گناوه در خرداد سال ۱۳۷۰ تأسیس و در طی دهه‌های هفتاد و هشتاد پاتوق بچه‌هایی بود که در آن ایام کمتر امکاناتی برای سرگرمی داشتند.

ماحصل فعالیت کانون در آن سال‌ها تعداد کثیری از هنرمندان حال حاضر گناوه است که در زمینه‌های مختلف هنر، از جمله هنرهای نمایشی، شعر و داستان و هنرهای تجسمی به فعالیت حرفه‌ای مشغول هستند.

کد خبر 37097
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار