شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
سهم بوشهر در جهش مسکن ۵۰ هزار واحد است/ تشریح وضعیت پروژه‌های راه
بوشهر- مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر سهم استان بوشهر در طرح جهش مسکن را ۵۰ هزار واحد عنوان کرد و گفت: مردم از مزایای اجرای طرح‌های خودمالکی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد رستمی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت تلاش ویژه‌ای را در راستای کمک به تأمین مسکن خانوارهای فاقد مسکن دارد و در این راستا در استان بوشهر نیز ثبت نام برای افراد متقاضی در حال انجام است.

وی با اشاره به ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال در سطح کشور، سهم استان بوشهر را ۵۰ هزار واحد عنوان کرد و ادامه داد: شرایط استفاده از این فرصت اعلام شده و به منظور بهره‌مندی بهتر مردم، این شرایط در مسیر تسهیل قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه مهلت ثبت نام تا ۱۵ آذرماه است، خاطرنشان کرد: در اغلب شهرهای استان زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن تأمین شده است و افرادی که صاحب زمین هستند هم می‌تواند در قالب خودمالکی از این طرح استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکل کمبود زمین در شهرهای جم و گناوه نیز در حال رفع شدن است اضافه کرد: انتظار داریم در شهرهای کوچک، افرادی که خودشان زمین دارند از تسهیلات خودمالکی استفاده کنند.

رستمی بیان کرد: در استان بوشهر تاکنون ۱۵ هزار و ۴۶۲ نفر ثبت نام کرده‌اند و زمین مورد نیاز برای ۱۲ هزار و ۵۶۹ واحد آماده شده است و در حال افزایش سطح اراضی مورد استفاده هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال انجام مراحل تحویل گرفتن اراضی از منابع طبیعی استان هستیم افزود: در استان بوشهر مشکلی برای تأمین زمین مورد نیاز نخواهیم داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در شهر بوشهر بخش عمده اراضی در دست نیروهای نظامی است و نشست‌های متعددی را در این زمینه داشته‌ایم ولی هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

تشریح وضعیت کمربندی آب‌پخش

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های راهسازی استان بوشهر بیان کرد: یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه راه استان، بزرگراه نوار ساحلی است که از چابهار تا شلمچه است.

رستمی خاطرنشان کرد: ۳۹۰ کیلومتر از این مسیر در استان بوشهر قرار دارد که تاکنون ۲۴۹ کیلومتر از این مسیر تکمیل و زیر ترافیک رفته است و مابقی در دست ساخت است.

وی در مورد احداث کمربندی شهر آب‌پخش اظهار داشت: در زمان طراحی مسیر مصمم بودیم که برای همه شهرها باید کمربندی ساخته شود و به همین منظور تاکید و اصرار ویژه‌ای برای ساخت کمربندی آب‌پخش داشتیم به این دلیل که همه فکر ما در حوزه راه بود و قرار بود هزینه‌ها هم از طریق وزارت نفت تأمین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اینکه چهار کیلومتر از کمربندی آب‌پخش اجرا نشده است، تصریح کرد: در هر نقطه‌ای که قرار است بزرگراهی ساخته شود اگر مردم موافق اجرای طرح باشند، می‌توان اراضی مد نظر را تملک کرد و سپس مطالبات مردم را پرداخت کرد ولی اینجا مردم آب‌پخش ناراضی هستند و نمی‌توانیم به این شکل تملک کنیم و پولی نداریم به مردم بدهیم.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط امکان ساخت کنارگذر آب‌پخش میسر نیست، ادامه داد: در شرایط کنونی به عنوان یک کارشناس موافق اجرای کمربندی آب‌پخش نیستم زیرا نباید اقتصاد یک شهر را نابود کنیم.

رستمی تاکید کرد: وقتی که مسیر دهداران و چهارروستایی که برای آنها کمربندی اجرا شده است، عبور می‌کنیم واقعاً عذاب می‌کشم و نباید این بلا را بر سر شهر آب‌پخش بیاوریم.

وی اضافه کرد: در صورتی که وضعیت مال بهتر شود و اعتبار لازم برای تملک را داشته باشیم و بخواهیم پروژه را اجرا کنیم، حداقل مسیر رفت یا برگشت باید از شهر آب‌پخش عبور کند.

تشریح وضعیت پروژه‌های راه استان

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: محور بزباز - بندو در محل اتصال استان بوشهر به هرمزگان دارای طول ۲۲ کیلومتر است که پنج هزار و میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و دهه فجر امسال زیر بار ترافیک می‌رود.

وی در مورد کنارگذر کنگان - دوراهک نیز بیان کرد: ۱۸ کیلومتر از این مسیر زیر بار ترافیک رفته و ۱۳ کیلومتر دیگر نیز در حال اجرا است که نیمه اول سال آینده تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

رستمی با اشاره به اقداماتصورت گرفته برای تکمیل محور ورودی دیلم، ادامه داد: ۲۰ کیلومتر از بزرگراه برازجان - اهرم نیز نیمه اول سال آینده تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی در مورد دیگر پروژه‌های بزرگراهی استان بوشهر نیز گفت: باند دوم دالکی- کنارتخته یکی از طرح‌های مهم استان است. مسیر فعلی ۲۵ کیلومتر طول دارد و مسیر جدید دارای مسافت ۱۸ کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با انتقاد از وضعیت فعالیت پیمانکاران این پروژه بیان کرد: تاکنون یک میلیون مترمکعب خاکبرداری در این پروژه انجام شده است و سال آینده در اولویت اجرایی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 37203
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار