جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
تایوان به دنبال همکاری با کشورهای شرق اروپا برای تولید تراشه
تایوان به دنبال همکاری با کشورهای شرق اروپا برای تولید انواع تراشه و نیمه هادی است. انتظار می‌رود این اقدام با واکنش مثبت اتحادیه اروپا مواجه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به دنبال کمبود تراشه و نیمه هادی در جهان اتحادیه اروپا از ماه‌ها قبل در تلاش بوده تا تایوان را راضی به همکاری با کشورهای عضو این اتحادیه برای تولید این نوع سخت افزار کند. حالا این تلاش‌ها به نتیجه رسیده و دولت تایوان راضی به این همکاری شده است.

تایوان کشور کوچکی در شرق آسیا است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ سازنده تراشه و نیمه هادی مانند تی اس ام سی در آن مشغول فعالیت هستند. این کشور به مرکز تلاش‌ها برای حل مشکل کمبود تراشه مبدل شده است.

به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی موقت و کامل کارخانه‌های تولید تراشه، برخی شرکت‌های اتومبیل سازی مجبور شدند تولید انواع خودرو را متوقف کنند. دامنه این تحولات به بازار لوازم خانگی نیز کشیده شده و مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد کرده است.

تی اس ام سی، در حال ساخت یک کارخانه تولید تراشه ۱۲ میلیارد دلاری در ایالت آریزونا در ایالات متحده است، اما با وجود تلاش‌های اتحادیه اروپا و حمایت آن از سرمایه گذاری، هیچ پیشنهادی مبنی بر علاقه به ایجاد تأسیسات مشابه در اروپا ارائه نکرده بود.

کونگ مینگ هسین که ریاست شورای توسعه ملی تایوان را بر عهده دارد، پس از سفر ماه گذشته خود به اسلواکی، جمهوری چک و لیتوانی به خبرنگاران گفت که هر سه کشور از تمایل به همکاری با تایوان برای تولید تراشه خبر داده‌اند. او افزود تایوان گروه‌های کاری را با همکاری سه کشور تشکیل خواهد داد تا نحوه همکاری در زمینه تولید انواع تراشه‌ها را بررسی کنند. تایوان برای آموزش فنی نیز بورسیه تحصیلی اعطا خواهد کرد.

کد خبر 37226
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار